به دنبال درج خبری در جامع نیوز مبنی بر احتمال برکناری دکتر برهانی مدیرعامل بانک صادرات شنیده‌ها حاکی است که این برکناری ظاهرا به خاطر اختلافات وزیر اقتصاد و دکتر برهانی بر سر عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر است.

بر این اساس وزیر اقتصاد معتقد است شرکت سرمایه‌گذاری غدیر طی سال‌های گذشته عملکرد مطلوبی نداشته و خواهان برکناری مدیرعامل آن است. اما مدیرعامل بانک صادرات بر فعالیت مطلوب این شرکت تاکید کرده و هنوز تسلیم خواسته‌های وزیر اقتصاد نشده است به همین دلیل احتمال برکناری وی زیاد است. به گزارش جامع‌نیوز، پس از مسائل به وجود آمده درخصوص تغییر مدیریت غدیر، این شرکت اقدام به انتشار عملکرد خود در روزنامه‌های کثیرالانتشار کرد و سوددهی بالا را در تبلیغات خود عنوان کرده بود.

بنابراین گزارش، درخصوص عملکرد سرمایه‌گذاری غدیر این نکته قابل ذکر است که افزایش سوددهی این شرکت صرفا به جهت افزایش شدید قیمت مسکن بوده است و برج بین‌المللی تهران نیز که از جمله عملکرد شرکت ساختمانی غدیر است شامل این افزایش شدید قیمت شده که تاثیر بسزایی در سوددهی سرمایه‌گذاری غدیر داشته است.

همچنین واگذاری اجباری سهام غدیر به کارکنان بانک صادرات در گذشته و ایجاد تقاضای مصنوعی نیز ازجمله دلایل موفقیت ظاهری این شرکت عنوان شده است.