مدیر کل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از آمادگی برای اتصال شبکه شتاب به شبکه‌های بانکی سایر کشورها خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی دیگری در دستور کار بانک مرکزی است که سال آینده اعلام خواهد شد.

مهران شریفی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از آمادگی بانک مرکزی برای اتصال به شبکه‌های بانکی سایر کشورها خبر داد و گفت: هم اکنون شبکه شتاب ایران تنها به سیستم بانکی دو کشور بحرین و قطر متصل است، زیرا به دلیل وجود یکسری از مشکلات اتصال به شبکه‌های بیشتر سایر کشورها امکان‌پذیر نشده است. مدیر کل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، ارائه خدمات بانکی الکترونیکی به مردم و فراهم کردن امکانات در این جهت برای بانک‌ها را از اهداف این اداره و بانک مرکزی اعلام کرد و افزود: این اداره واحد مسوول در بانک مرکزی برای برقراری این امکانات است. وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی دیگری در دستور کار بانک مرکزی است که سال آینده اعلام خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون انتقال وجه از یک بانک به بانکی دیگر امکانپذیر شده و این امر مستلزم برقراری ارتباط بین بانک‌ها بود که توسط بانک مرکزی فراهم شده است.

شریفی اظهار داشت: کارمزدهای سیستم شتاب نیز که به تازگی تغییر کرده، مجددا تغییر نخواهد کرد، به نحوی که اخذ مانده حساب توسط کارت یک بانک در بانک دیگری صورت گیرد، با کسر کارمزد ۱۰۰تومانی همراه خواهد بود، اما اگر کارت خودپرداز را در همان بانک استفاده کند، کارمزد ندارد.