ضرب سکه‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ریالی در سال آینده هم ادامه خواهد یافت. محمد قدس الهی، مدیره اداره چاپ و نشر اسکناس بانک مرکزی، در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: بیشترین استفاده در میان مسکوکات فعلی کشور از آن سکه‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ریالی است و سکه‌های ۱۰۰ و ۵۰ریالی کمتر کاربرد دارند. از همین رو سکه‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ریالی سال آینده نیز ضرب می‌شوند و فعلا برنامه‌ای برای توقف ضرب آنها نداریم.

وی همچنین درباره چک‌پول‌ها اظهار کرد: در سال جاری نظارت بیشتری بر روند چاپ چک پول‌ها صورت گرفت، در حالی که روند چاپ چک پول‌ها در گذشته این گونه است که بانک‌ها نیاز خود را به بانک مرکزی سفارش می‌دهند و بانک مرکزی با انجام بررسی‌های لازم، مجوز چاپ به بانک‌ها می‌دهد، بانک‌ها نیز با مجوزی که از وزارت اقتصاد نسبت به پرداخت حق تمبر چک‌ها اخذ می‌کنند، سفارش چاپ چک پول‌های خود را به سازمان تولید اسکناس و مسکوک یا شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران می‌دهند.

قدس الهی در مورد زمان چاپ اسکناس ۱۰۰‌هزار ریالی نیز گفت: این اسکناس هنوز در حال سپری کردن مراحل لازم برای انتشار است.

وی همچنین گفت: حذف صفرها از پول ملی همچنان در بانک مرکزی در حال بررسی است و نباید انتظار داشت چنین تصمیمی در کوتاه مدت و بدون بررسی‌های لازم اجرایی یا حتی ملغی شود؛ چرا که مستلزم مطالعات و تحقیقات بسیاری است.