مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از اتمام مراحل طراحی اسکناس ۱۰۰‌هزار ریالی خبر داد و گفت: در صورت لزوم حراج سکه در بانک کارگشایی در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت.

محمد قدس الهی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه حراج سکه تا پایان سال‌جاری در بانک کارگشایی همه روزه ادامه خواهد داشت، افزود: در صورت لزوم، حراج سکه در این بانک در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت. مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی، افزود: با افزایش عرضه سکه در بانک کارگشایی به دستور بانک مرکزی، قیمت انواع سکه در بازار به قیمت واقعی نزدیک شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت تمام شده هر سکه ۲۱۷‌هزار تومان است که با قیمت بازار برابری می‌کند.

قدس الهی خرید و فروش سکه‌های عتیقه در بازار را غیر قانونی عنوان و تصریح کرد: سازمان‌های مسوول باید جلوی این‌گونه معاملات را بگیرند، بانک مرکزی مسوولیتی در این خصوص ندارد. وی چاپ اسکناس‌های ۱۰۰ و ۵۰۰‌هزار ریالی را برای اقتصاد کشور ضروری دانست و تصریح کرد: مراحل طراحی اسکناس ۱۰۰‌هزار ریالی به اتمام رسیده و در انتظار اخذ مجوز به سر می‌برد. وی با بیان اینکه زمان دقیق به جریان افتادن اسکناس ۱۰۰‌هزار ریالی مشخص نیست و بانک مرکزی نیازمند اخذ مجوز آن است، افزود: پس از اخذ مجوز انتشار نیز، مراحلی برای به جریان افتادن اسکناس باید طی شود.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: تاکنون برای چاپ اسکناس ۵۰۰‌هزار ریالی اقدامی‌صورت نگرفته است.