هزینه 4میلیون موتور سوار فاقد بیمه شخص ثالث پرداخت شد

براساس توافق‌نامه‌ای که بین بیمه مرکزی و بانک قرض‌الحسنه امضا شد، ۴‌میلیون موتورسیکلت سوار و یک‌میلیون خودرویی که بیمه شخص ثالث نداشتند، بیمه شدند. «غلامرضا مصطفی‌پور»، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه در گفت‌وگو با جامع‌نیوز بیان کرد: افرادی که توان پرداخت حق بیمه شخص ثالث را نداشتند و به موجب آن متحمل جریمه می‌شدند. بانک قرض‌الحسنه جرایم آنها را به حساب بیمه مرکزی واریز کرد، وی افزود: بانک قرض‌الحسنه جرایم نداشتن بیمه شخص ثالث این افراد را پرداخت کرد تا آنها مجبور نباشند جریمه عدم پرداخت حق بیمه را نیز متحمل شوند. مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه در ادامه تاکید کرد: پس از پرداخت جرایم به بیمه مرکزی، افراد به صورت اقساط مبلغ یاد شده خود را به بانک قرض‌الحسنه پرداخت می کنند.

مصطفی‌پور یادآورشد: این طرح فقط شامل افرادی می‌شود که استطاعت مالی ندارند و به خاطر این که مشکل بیمه‌ای این افراد برطرف شود، چنین توافقی بین بیمه مرکزی ایران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف این بانک برطرف کردن مشکلات مالی افراد بی‌بضاعت است، زیرا در صورتی که باری از دوش این افراد برداشته نشود قطعا عواقب بدی را به همراه خواهد داشت. وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته روی بیمه شخص ثالث تاکید زیادی ‌شده است چرا که نداشتن این بیمه‌نامه دارندگان وسایل نقلیه را با مشکلات فراوانی رو به رو می‌کند. مصطفی‌پور در پایان تاکید کرد: بانک قرض‌الحسنه برای آینده برنامه‌های دیگری هم دارد که به مرور زمان آنها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.