مجتمع سیمان اردستان با مشارکت بانک تجارت راه‌اندازی شد

گروه بازار پول- همزمان با ایام‌ا... دهه مبارک فجر و با مشارکت ششصد وسی و هشت‌میلیارد ریال بانک تجارت خط تولید مجتمع سیمان اردستان طی مراسمی با حضور مهندس محرابیان وزیر صنایع و معادن، مهندس بختیاری استاندار اصفهان و جمعی از مقامات و مسوولان استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت در این مراسم وزیر صنایع و معادن با اشاره به اینکه مصرف سرانه سیمان در هر کشور یکی از شاخصه‌های عمران، آبادانی و توسعه آن کشور محسوب می‌شود گفت: خوشبختانه سرانه مصرف سیمان در کشور طی سال‌های گذشته روند افزایشی داشته است. سرانه مصرف سیمان طی سال‌های ۷۹ تا ۸۰به ازای هر نفر ۳۰۰تا ۲۵۰کیلوگرم بوده و در سال جاری این میزان به ۶۰۰کیلوگرم به ازای هر نفر افزایش یافته است که این مهم تاکنون در عرصه‌های عمرانی کشور بی‌سابقه بوده است.

مهندس محرابیان روند افزایش تولید سیمان در کشور را مثبت خواند و افزود: در سال جاری تولید سیمان کشور در کشور با ۱۵درصد رشد نسبت به سال قبل به ۴۲میلیون تن بالغ گردیده و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در سال آینده به ۵۰میلیون تن برسد. این در حالی است که مصرف سیمان در سال ۸۵چیزی در حدود ۳۵میلیون تن بوده است.

وزیر صنایع در خاتمه اظهار امیدواری کرد که پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه صنعت سیمان کشور، ایران اسلامی را به یکی از صادرکننده تکنولوژی این صنعت به سایر کشورها مبدل سازد. پیش از سخنان وزیر صنایع، مهندس عمرانی‌فرد مدیر‌عامل مجتمع سیمان اردستان با تقدیر از مشارکت بانک تجارت در احداث این کارخانه توضیحاتی در خصوص روند ساخت مجتمع سه‌هزار و پانصد تنی سیمان اردستان ارائه کرد. مجتمع سیمان اردستان در ۶۵کیلومتری شهر اصفهان و در زمینی به مساحت۹۰هکتار احداث گردیده و زمینه اشتغال ۳۵۰نفر از هموطنان در این منطقه را فراهم آورده است.