تامین مالی 2میلیارد دلاری طرح توسعه پالایشگاه شازند در بانک ملت

گروه بازار پول- مدیرعامل بانک ملت از تامین مالی طرح توسعه پالایشگاه شازند خبر داد و اظهار داشت: این بانک ۲میلیارد دلار معادل ۲۰هزار میلیارد ریال اعتبار به این پالایشگاه اختصاص داده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در جمع کارکنان این بانک در استان مرکزی با بیان این نکته که با تسهیلات این بانک، ظرفیت تولید پالایشگاه شازند دو تا سه برابر خواهد شد، تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح توسعه‌ای قرار است، حدود یک پنجم بنزین تولید داخل، در این پالایشگاه تولید شود. وی اضافه کرد: با تولید بنزین مورد نیاز در داخل از طریق پالایشگاه شازند، از خروج سرمایه‌ها از کشور جلوگیری می‌شود که این موضوع، بزرگ‌ترین افتخار برای بانک ملت است.

دکتر دیواندری با اشاره به مشارکت بانک ملت در راه‌اندازی ۲۰طرح سیمانی بزرگ اضافه کرد: نزدیک به ۴۰درصد سیمان تولیدی کشور تا پنج‌سال آینده، مربوط به طرح‌هایی است که با مشارکت این بانک در حال انجام است.

به گفته وی، یک طرح سیمانی حداقل ۱۵۰میلیارد تومان هزینه می‌برد که اگر بانک‌ها در تامین مالی آن مشارکت نداشته باشند، به طور حتم آن طرح به سرانجام نخواهد رسید، بنابراین کار بانک‌ها از این لحاظ اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل بانک ملت، با اشاره به این نکته که مهم‌ترین نقش بانک‌ها، تجهیز منابع و مدیریت منابع سرگردان به سوی فعالیت‌های مولد است، گفت:‌ نظام پولی و بانکی، شریان‌های حیاتی هستند که سرمایه‌گذاری و اقتصاد را تغذیه می‌کنند و اگر صنعت بزرگی در حال فعالیت است به خاطر پول‌های کوچک جمع‌آوری شده از سوی بانک‌ها است.

وی تصریح کرد:‌ اگر بانک‌ها وظیفه خود را انجام ندهند، تورم به شدت افزایش خواهد یافت که در این صورت، اقشار آسیب‌پذیر فقیرتر و اقشار مرفه‌، غنی‌تر خواهند شد و نظام اقتصادی کشور هم، دچار اختلال خواهد شد.

دکتر دیواندری با اشاره به انجام طرح بزرگ خرید نقدی گندم از سوی بانک ملت برای دومین سال متوالی، اظهار داشت: در شرایطی که تا پیش از این پرداخت پول کشاورزان حتی تا ۸ماه طول می‌کشید، کارکنان این بانک در سراسر کشور، در کمتر از یک‌شبانه‌ روز، وجه گندم آنان را به صورت نقدی پرداخت کردند و با این کار، دعای خیر کشاورزان را برای خود خریدند.

وی تصریح کرد: بانک ملت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هم در عرض یک سال و چند ماه، به تنهایی ۱۲۰هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کرد که بی‌‌تردید، این خدمات از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

مدیرعامل بانک ملت، از افزایش ۲/۲درصدی سهم این بانک در کل نظام بانکی طی دو سال گذشته خبر داد و اظهار دا شت:‌بانک ملت هم‌اکنون در مسیر خصوصی‌شدن قرار دارد که با عرضه سهام آن در بورس، قوانین و مقررات دست و پاگیر حذف و دست مدیران برای کارها بازتر خواهد شد؛ ضمن این که بانک شفاف‌تر و پاسخگوتر عمل خواهد کرد و تمرکز آن روی معیارهای اصلی بانکداری مثل سودآوری و عملکرد بهتر،‌ بیشتر خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد که با توجه به زیرساخت‌‌های موجود در بانک ملت، این بانک پس از خصوصی‌شدن به یکی از بهترین بانک‌های کشور تبدیل شود.

دکتر دیواندری گفت: سرمایه اصلی بانک ملت، نیروهای انسانی آن است و به پشتوانه همین سرمایه، مسیرهای سخت را با موفقیت سپری خواهد کرد.