مدیر قراردادهای خاص بیمه ایران گفت: بیمه ایران از خرداد ماه سال آینده طرحی را ارائه می‌کند که بر اساس آن تمام هزینه‌های درمان جانبازان و ایثارگران به طور کامل پرداخت خواهد شد. سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به گذشت سه سال از اجرای بیمه تکمیلی توسط بیمه ایران، اظهار داشت: این طرح یک‌میلیون و ۱۰۰هزار نفر از خانواده جانبازان و شهدا را تحت پوشش قرار می‌داد که این تعداد با اجرای طرح جامع سلامت جانبازان و ایثارگران به ۴میلیون و ۳۰۰هزار نفر ارتقا خواهد یافت. وی در تشریح خصوصیات این طرح افزود: تمام جانبازان و ایثارگران و خانواده آنها، همچنین خانواده محترم شهدا در قالب این طرح تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گفته مدیر قراردادهای خاص بیمه ایران در بیمه تکمیلی هزینه درمان افراد تحت پوشش تا سقف معینی پرداخت می‌شد؛ ولی با اجرای طرح جامع سلامت جانبازان و ایثارگران تمام هزینه درمان افراد تحت پوشش به طور کامل پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرایی شدن این طرح در خرداد ماه سال آینده و ادغام سه نوع بیمه‌نامه، بودجه‌ای که در دستگاه‌های دولتی به بیمه جانبازان و ایثارگران اختصاص می‌یافت به این سمت سوق داده خواهد شد.

موسوی افزود: موسسات غیردولتی نیز از این تاریخ موظف خواهند بود که بودجه بیمه کارمندان جانباز و ایثارگر خود را براساس آنچه در طرح جامع پیش‌بینی شده است به این امر اختصاص دهند.