وزیر تعاون با بیان اینکه شبیه‌سازی صندوق تعاون به بانک می‌تواند سرعت تشکیل بانک توسعه تعاون را موجب شود، گفت: صندوق تعاون به عنوان یک موسسه مالی اعتباری دولتی موظف به تبعیت از ضوابط بانک مرکزی است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی در مراسم افتتاح ۲۲ شعبه جدید صندوق تعاون با حضور معاونین وزارت تعاون، مدیران و مسوولان این صندوق و تعاونگران، در جمع خبرنگاران گفت: برای رسیدن به سهم ۲۵درصد بخش تعاون در پایان برنامه پنجم ۷ سال زمان داریم که باید برای دستیابی به این هدف مهم تلاش کرد.

وزیر تعاون اظهار داشت: سرمایه اصلی وزارت تعاون مردم هستند، به نحوی که با این سرمایه عظیم انسانی امسال را سال شتاب، حضور و جهش تعاون در اقتصاد ملی نام نهادیم.

وی به پرداخت ۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق تعاون به بخش تعاون اشاره و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات توانستیم ۳۵هزار شغل را حفظ و ۱۷هزار شغل دیگر را نیز ایجاد کنیم.

عباسی از تلاش دولت در خصوص ایجاد اشتغال خبر داد و افزود: در این راستا صندوق تعاون نیز با پرداخت تسهیلات بلند مدت، سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است.

وزیر تعاون در پاسخ به سوالی در مورد تبعیت صندوق از مقررات بانک مرکزی، گفت: صندوق تعاون به عنوان یک موسسه مالی اعتباری دولتی، موظف به تبعیت از ضوابط بانک مرکزی است.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۹درصد یعنی کمتر از نرخ مصوب دولت برای ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: ما در حال آماده کردن و شبیه سازی صندوق به بانک هستیم و افتتاح شعب جدید را می‌توان گامی‌ در جهت سرعت دادن تشکیل ساختار بانک توسعه تعاون دانست.