مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی اقتصاد مسکن وزارت مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه انتشار اوراق رهنی مسکن در انتظار ابلاغیه مصوبه شورای‌عالی بورس است، گفت: به محض ابلاغ مصوبه این شورا، به سرعت نسبت به انتشار اوراق رهنی به میزان ۱۵‌هزار میلیارد ریال اقدام می‌کنیم. محمود جهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: براساس مصوبه کارگروه مسکن به منظور ایجاد امکان جدید و فرصتی مناسب برای تامین منابع مورد نیاز مسکن مقرر شده است از دارایی‌های دو بانک مسکن و ملی به ترتیب مبلغ ۱۰‌هزار میلیارد ریال و ۵‌هزار میلیارد ریال تبدیل به اوراق بهادار شود که این موضوع هم‌اکنون در دستور کار کار گروه مسکن قراردارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی اقتصاد مسکن وزارت مسکن و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری برای انتشار اوراق رهنی در بازار بورس میان وزارت مسکن و دارایی، بانک مسکن و ملی آماده است، افزود: خرید و فروش اوراق بهادار بانک‌ها در بورس در راستای تحقق مصوبه کارگروه مسکن نیازمند ابلاغ مصوبه شورای‌عالی بورس است که هنوز این مصوبه از سوی شورا ابلاغ نشده است.

وی اعلام کرد: وزارت مسکن و شهرسازی برای اخذ مصوبه شورای‌عالی بورس به منظور ایجاد بازاررهن ثانویه مسکن، پیگیری‌های لازم را به عمل آورده که به محض ابلاغ این مصوبه به سرعت نسبت به انتشار اوراق رهنی اقدام می‌شود.

به گفته جهانی شاید ظرف دو هفته آینده این مصوبه از سوی شورای‌عالی بورس اخذ شود.

عدم اجرای طرح‌های ارزان‌قیمت در بخش مسکن

وی اظهار داشت: یکسری طرح‌های ارزان قیمت همانند ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مستغلات ساختمانی و ابزارهای نوین تامین منابع مالی مسکن به منظور هدایت نقدینگی به سمت بازار مسکن به خصوص در تهران در لوایح دیده شده که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.