گروه بازار پول- نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین گفت: اگر در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، مزیت‌های کشور مورد توجه قرار بگیرد، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در کشور خواهیم بود. به گزارش روابط‌عمومی بانک اقتصاد نوین، مهندس بهمن یزدخواستی که در دومین کنفرانس ملی نظام تامین و تدارکات کالا و خدمات سخن می‌گفت، افزود:‌ منابع طبیعی، سرمایه انسانی، انرژی ارزان، موقعیت استراتژیک جغرافیایی و بازار کشورهای اطراف مزیت‌هایی است که ایران را در عرصه سرمایه‌گذاری در شرایط مطلوب قرار داده است.

وی اظهار داشت: البته در کنار این مزیت‌ها تنگناهایی در عرصه سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد که لازم است این تنگناها برطرف شود.

مهندس بهمن یزدخواستی یکی از این تنگناها را تامین منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کشور ذکر کرد و گفت: برای رفع این محدودیت، سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق بانک‌ها و موسسات داخلی، بانک‌ها و موسسات مالی خارجی، حساب ذخیره ارزی، گواهی سپرده مدت‌دار، ابزار نوین مالی در بانکداری اسلامی و دریافت تسهیلات در مقابل صورت وضعیت یا LC منابع مورد نیاز خود را تامین کنند. نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین گفت: در بخش بانک‌ها و موسسات مالی داخلی سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی یا خصوصی نسبت به تامین سرمایه در گردش خود اقدام کنند. وی ادامه داد: بانک اقتصاد نوین به عنوان یکی از اعضای شبکه بانکی کشور آمادگی دارد نسبت به تامین منبع مورد نیاز سرمایه‌گذاران اقدام کنند.مهندس یزدخواستی در تشریح جزئیات تامین سرمایه مورد نیاز حوزه‌‌های مختلف سرمایه‌گذاری گفت: بانک اقتصاد نوین آمادگی دارد در حد امکانات خود و براساس عقود اسلامی تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران را تامین کند، علاوه بر اینکه سیستم رتبه‌بندی مشتریان این بانک نیز شرایط اعطای تسهیلات را تسهیل می‌کند. نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین ادامه داد: همچنین بانک اقتصاد نوین با راه‌اندازی شرکت‌های مختلف از جمله شرکت سرمایه‌گذاری نوین، شرکت بیمه نوین، شرکت تامین سرمایه نوین، شرکت خدمات مالی و اعتباری اقتصاد نوین و... خدمات مختلف حوزه‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار فعالان این بخش قرار می‌دهد. وی گفت: بانک اقتصاد نوین با همکاری یک بانک داخلی و تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی عراق بانک ‌التعاون‌الاقلیمی را در کشور عراق راه‌اندازی کرد که سرمایه‌گذاران ایرانی و عراقی می‌توانند از خدمات بانک اقتصاد نوین و بانک‌التعاون‌الاقلیمی استفاده کنند.