تمامی حساب‌های بانکی در بانک تجارت آنلاین شد

گروه بازار پول-مشتریان بانک تجارت پس از این می‌توانند با استفاده از سامانه سحر در هر یک از شعب این بانک در سراسر کشور به صورت همزمان عملیات، دریافت، پرداخت و انتقال وجوه از حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه، سپرده کوتاه مدت و جاری خود را انجام دهند. عکس‌ها: حمید جانی‌پور

به گزارش خبرنگار ما امکان استفاده از قابلیت‌های سامانه سحر برای مشتریان بانک تجارت نیاز به انجام هیچگونه فرآیند اداری خاصی ندارد و کلیه حساب‌های دفترچه‌ای پس‌انداز قرض‌الحسنه و سپرده کوتاه مدت مشتریان که دارای اسکن نمونه امضای صاحب حساب باشند به صورت خودکار در قالب این سامانه قرار می‌گیرند.

این گزارش حاکی است با توجه به بسترهای مخابراتی ایجاد شده از سوی بانک تجارت، خدمات سامانه فراگیر الکترونیک این بانک در کلیه استان‌های کشور قابل ارائه خواهد بود.

افتتاح سامانه سحر همچنین این امکان را ایجاد خواهد کرد تا مشتریانی که از تسهیلات بانک تجارت استفاده می‌کنند، بدون نیاز برای مراجعه به شعب و صرفا با استفاده از تلفن‌بانک تجارت اقدام به پرداخت اقساط خود نمایند. پیش از این با راه‌اندازی سیستم جاری فراگیر بانک تجارت، امکان واریز یا دریافت لحظه‌ای وجه برای کلیه دارندگان حساب‌های جاری در این بانک در سراسر کشور ایجاد شده بود. روز گذشته مجیدرضا داوودی، مدیرعامل جدید بانک تجارت با حضور در شعبه مرکزی این بانک، رسما سامانه سحر را افتتاح کرد. داوودی در این مراسم به خبرنگاران گفت: با افتتاح سامانه سحر در واقع تمامی ۲۰۱۰شعبه بانک تجارت برای مشتریان نقش شعبه‌ای را خواهد داشت که در آن به افتتاح حساب پرداخته‌اند. مدیرعامل بانک تجارت در مورد امکان استفاده از خدمات این سامانه در ارتباط با سایر بانک‌ها گفت: چنین امکانی وجود دارد اما در مرحله نخست بانک تجارت قصد دارد برای تثبیت خدمات ارائه شده صرفا این خدمات را در کلیه شعب خود ارائه دهد و در مراحل بعدی با توافق‌هایی که با بانک‌های دیگر صورت خواهد گرفت این امکان گسترش یابد. خانم اوضاعی، مسوول اداره تحقیق و توسعه نرم‌افزار بانک تجارت نیز پیش از افتتاح رسمی سامانه سحر به خبرنگاران گفت: نرم‌افزار سامانه سحر تماما توسط پرسنل بانک تجارت تهیه‌شده و از امکانات سخت‌افزاری موجود بانک استفاده شده است.

افتتاح سومین شعبه الکترونیکی ۲۴ساعته

همزمان با افتتاح سامانه سحر، سومین شعبه بدون پرسنل بانک تجارت (سبا) نیز توسط مدیرعامل این بانک در محل ساختمان مرکزی افتتاح شد. شعبه الکترونیکی ۲۴ساعته، شعبه‌ای است تمام مکانیزه که مشتریان دارای کارت بانکی عضو شبکه شتاب می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز از خدمات آن استفاده کنند. این شعبه بدون پرسنل بوده و تمامی امور بانکی توسط خود مشتریان انجام می‌پذیرد. خدمات قابل ارائه در شعبه الکترونیکی ۲۴ساعته بانک تجارت شامل برداشت وجه از طریق تجارت کارت و سایر کارت‌های بانک‌های عضو شبکه شتاب، انتقال وجوه از حساب تجارت کارت به سایر حساب‌ها، پذیرش وجوه نقدی مشتری و واریز آن به هر حسابی در بانک تجارت، ارائه اطلاعات درخصوص حساب‌ها و تسهیلات مختلف بانکی، دستیابی به آدرس و شماره تلفن شعب و دستگاه‌های خودپرداز مختلف در سطح کشور و اعلام اسامی برندگان جوایز قرض‌الحسنه در هر دوره است. مدیرعامل بانک تجارت با حضور در شعبه الکترونیکی ۲۴ساعته این بانک در جنب شعبه مرکزی با انجام عملیات بانکی، رسما سومین شعبه بدون پرسنل بانک تجارت را افتتاح کرد.