گروه بازار پول- با رتبه بندی مشتریان بانک توسعه صادرات، فرآیند ارائه خدمات و تسهیلات بانک کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومی‌بانک توسعه صادرات، مدیر عامل این بانک با اعلام خبر فوق در جمع بیش از یکصد نفر از سرمایه‌گذاران، کار‌‌آفرینان و صادرکنندگان استان آذربایجان غربی در ارومیه گفت: درصدد هستیم تا با استقرار یک سیستم جدید اعتبار‌سنجی و اعطای کارت‌های زرین و سیمین به استناد مجموع شاخص‌ها و امتیازاتی که بخشی از آن به مدیریت نقدینگی شرکت‌ها، سوابق کار با بانک و میزان معوقات و ... برمی‌گردد به صورت سیستماتیک مشتریان را طبقه بندی کنیم.

دکتر پرویزیان افزود: همچنین طرح افزایش ظرفیت انتقال فرآورده مسیر بندرعباس- رفسنجان- اصفهان نیز برای اجرا در فاصله سال‌های ۸۳ تا ۸۷ پیش‌بینی شده بود که بر این اساس در سال‌های قبل ۶۲۹میلیارد و ۱۶۳میلیون ریال، برای سال ۸۴ معادل ۶۱۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال، برای سال گذشته ۳۶۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال، برای سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال و برای سال آتی که سال اتمام پروژه است نیز ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: احداث خط لوله از فراشبند تا پالایشگاه شیراز و نیز بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شیراز نیز یازدهمین پروژه شرکت ملی پالایش و پخش است که از منابع داخلی این شرکت اجرایی می شود و بر این اساس، سال اجرای طرح فاصله ۸۴ تا ۸۸ تعریف شده است.

به گفته او در سال ۸۴ معادل ۲میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال، در سال گذشته ۶۹ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال، در سالجاری ۱۸۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال و در سال آتی ۱۰۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

پرویزیان در ادامه از جایگزین‌های دیگر جهت اخذ وثایق ملکی در بانک نام برد و گفت: در نظر داریم قراردادهای لازم الاجرا را جایگزین وثایق کنیم، مشروط به آنکه پوشش بیمه‌ای لازم را داشته باشند.

رییس هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات از راه‌اندازی موسسه اعتبار‌سنجی خارج از سیستم بانکی خبر داد و گفت: علاوه بر ایجاد واحدهای اعتبارسنجی بانک‌ها، موسسه اعتبارسنجی کشوری ایجاد می‌شود که اعتبار متقاضیان اعم از تجار و بازرگانان با مراجعه به این شرکت سنجیده و براساس اعتبارسنجی آن شرکت، سقف اعتباری مشتری تعیین می‌شود که نتیجه آن برای بانک‌ها نیز معتبر است.