برنامه‌های بانکداری الکترونیکی وارد مرحله اجرا شد

توسعه‌یافتگی بانک‌های کشور و گذر از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی از اهداف کارگروه‌های بانکداری الکترونیکی است.

محمدمراد بیات، عضو کارگروه فرهنگ‌سازی بانکداری الکترنیکی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین نتایج این کارگروه گفت: کارگروه‌هایی در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است که یکی از آنها بانکداری الکترونیکی است. نتایج جلسات ماهانه این کارگروه‌ها به اطلاع وزیر می‌رسد. به گفته او هدف از کارگروه فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیکی این است که آنچه در عرصه خدمات الکترونیکی در کشور شکل می‌گیرد به صورت یک فرهنگ و رفتار در جامعه تبیین شود.

وی ادامه داد:‌ برای این اقدامات مناسبی شکل گرفت، با توافق مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل بانک‌ها، دبیرخانه بانکداری الکترونیکی از اواخر تابستان امسال شکل گرفت.

بیات با بیان اینکه برنامه‌های بانکداری الکترونیکی در مقولات مختلف تدوین و به تصویب مسوولان رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر این برنامه‌ها اجرا می‌شوند اولین برنامه، همکاری مشترک با رسانه ملی که در برنامه‌های مختلف بانکداری الکترونیک به صورت کامل معرفی می‌شود.

وی نشریات مکتوب و الکترونیک را دومین برنامه این کارگروه عنوان و خاطر نشان کرد: این نشریات ذهن مدیران و مشتریان سیستم بانکی را بیش از گذشته با بانکداری الکترونیکی آشنا می‌سازد.

به گفته عضو کارگروه فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیکی برنامه سوم، آموزش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک در دو سطح علمی تر و اطلاع رسانی است. در سطح علمی‌تر دانشکده جامع علمی ـ کاربردی در جهت آموزش بانکداری الکترونیک برای کارکنان بانک‌ها تاسیس می‌شود و در جهت اطلاع‌رسانی از ابزارهای فرهنگی بهره گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در دبیرخانه فرهنگ سازی بانکداری الکترونیکی مدنظر قرار گرفته شده، فراخوان مقاله است که از پاییز امسال ارسال شده و تا پایان سال نیز فرصت دارد. هدف از این فراخوان استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان، صاحبنظران و متخصصان این عرصه و عرضه آن در همایش سال آینده است.

بیات موضوع توسعه‌یافتگی بانک‌های کشور و گذر از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی را در کارگروه‌های شکل گرفته مورد بحث دانست و افزود: امید است که این امر محقق شود در حال حاضر نیز بانک‌ها از اهدافی که برای پیشرفت و توسعه بانکداری الکترونیکی مدنظر قرار گرفته‌اند جلوتر عمل می‌کنند.