لیلا اکبرپور

سعید خرقانی، نایب‌رییس سابق هیات‌مدیره بیمه سینا دوشنبه گذشته دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران شد.

علی موسی‌رضا، رییس شورای عمومی سندیکا و مدیرعامل بیمه سینا در این خصوص به دنیای اقتصاد گفت: خرقانی، مشاور وزیر نیرو دارای سوابق بسیار ارزنده‌ای در بخش بیمه این وزارتخانه است. او با یادآوری اینکه خرقانی از سمت عضو، هیات‌مدیره بیمه سینا استعفا کرد، ادامه داد: دبیر کل سندیکا دارای وظایف زیادی است و زمان دیگر اجازه آن را نمی‌داد تا او در هیات‌مدیره بیمه سینا نیز فعالیت داشته باشند. رییس شورای عمومی سندیکا تاکید کرد: خرقانی با بیمه آشنا است و در وزارت نیرو تعامل خوبی با بیمه‌گران داشت.

به گفته مدیرعامل بیمه سینا، خرقانی با اکثریت آرا از سوی مدیران عامل شرکت‌های بیمه به سمت دبیرکلی سندیکا منصوب شد. یادآور می‌شود: با تصویب قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی در سال ۸۰، از سال ۸۲ نخستین گروه شرکت‌های بیمه خصوصی مجوز فعالیت گرفتند و سپس شورای‌عالی بیمه در جلسات تیر و خرداد ماه سال ۸۳ و ۸۴ اساسنامه جدیدی را برای سندیکای بیمه‌گران ایران تصویب کرد.

شورای عمومی متشکل از تمام موسسات بیمه عضو سندیکا است که عالی‌ترین مقام اجرایی هر موسسه یا یکی از اعضای هیات موظف هیات‌مدیره به عنوان نماینده آن موسسه در شورا حضور خواهد یافت.

ریاست شورای عمومی سندیکا اکنون با علی موسی رضا، مدیرعامل بیمه سینا است که پس از بازنشستگی سید محمد آسوده، مدیرعامل سابق بیمه ایران در این سمت منصوب شد. شورای عمومی یکی از افراد صاحب‌نظر در امور بیمه‌ای با سابقه‌ مدیریتی را برای مدت ۲سال به سمت دبیرکل سندیکا انتخاب می‌کند که دبیرکل سندیکا بالاترین مقام اجرایی سندیکا است.

پیش از این مهرداد خواجه‌نوری، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران بود که پس از ۲سال کرسی دبیرکلی را به خرقانی مشاور وزیر نیرو سپرد.