بودجه پیشنهادی بانک‌ها که در صورت‌های مالی آنها نیز مطرح می‌شود، باید از سوی سازمان حسابرسی مورد تایید قرار گیرد. به گزارش ایسنا، محمدابراهیم منصور خاکی، مدیرکل امور بیمه و بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که مسوولان بورس از احتمال واگذار نشدن بانک‌ها تا پایان امسال خبر داده‌اند، آیا چنین است، گفت: نمی‌توان به صراحت گفت که هیچ کاری در امر واگذاری انجام نمی‌شود، ممکن است اقدامات اولیه آن انجام و تا حدودی قسمتی از سهام بانک‌ها برای واگذاری آماده شود.

به گفته او، مسوولان این بورس در حال حاضر منتظر صورت‌های مالی میان دور‌ه‌ای بانک‌ها هستند تا پس از تایید، اقدامات بعدی انجام شود. وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چهارماه از فعالیت میان دور‌ه‌ای بانک‌ها گذشته است، آیا گزارش مالی آن به سازمان حسابرسی ارائه نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر گزارش‌های مالی میان دوره‌ای بانک‌ها به سازمان حسابرسی ارائه شده و این سازمان نیز باید طبق ضوابط و مقررات بررسی‌های لازم روی این صورت‌های مالی را انجام دهد، خاکی این اقدامات را زمان‌بر عنوان کرد و گفت: ارائه صورت‌های مالی میان دوره‌ای برای واگذاری بانک‌ها جزو مباحثی است که کارگروه‌های مربوطه مطرح کرده‌اند تا برای خصوصی‌سازی نیز مورد تایید قرار بگیرد. وی متذکر شد:‌ صورت‌های مالی میان دوره‌ای یکی از پارامترها و ضوابطی است که برای بانک‌ها تعریف شده است تا آنها بتوانند پروسه خصوصی‌سازی خود را دنبال کنند.

او یکی از مباحث مورد نیاز بانک‌ها را برای خصوصی‌سازی، بودجه ابلاغی و پیشنهادی آنها دانست که در صورت‌های مالی نیز به آنها پرداخته می‌شود. وی گفت:‌ بودجه بانک‌ها باید به تایید سازمان حسابرسی برسد و در عین حال مباحث اولیه باید تایید شود.