قیمت انواع وام مسکن در حال کاهش است

خرید و فروش انواع وام مسکن این روزها به دلیل توقف افزایش قیمت مسکن، همچنان بی‌رونق و در حال کاهش قیمت است. به گزارش خبرگزاری فارس ،متوقف شدن افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن موجب شده تا این روزها فعالان خرید و فروش وام مسکن روزهای آرامی را پشت سر بگذارند.

فعالان بازار در خصوص وام ۱۸‌میلیونی مسکن می‌گویند: اگر چه وام ۱۸میلیونی مسکن در دو هفته گذشته بدون تغییر و ثابت بوده است، اما نسبت به ماه گذشته ۲۰۰‌هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

فعالان در خصوص تعیین قیمت برای وام ۱۸‌میلیونی می‌گویند: چنانچه متقاضی قصد خرید یک وام ۱۸‌میلیونی همراه با گواهی اشتغال را داشته باشد، قیمت آن ۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان و چنانچه متقاضی خود بتواند گواهی اشتغال را تهیه کند، قیمت این وام به ۲‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان کاهش می‌یابد.

وام ۱۶‌میلیونی جانبازی ۶‌میلیون تومان وام ۱۶‌میلیون تومانی جانبازی با بهره‌۴‌درصد و با اقساط ماهانه ۹۴‌هزار تومان(۲۰ ساله) در بازار حدود ۵‌میلیون تا ۶‌میلیون تومان در حال خرید و فروش است. این وام‌ها به مسکن‌های زیر ۲۰ سال ساخت نیز تعلق می‌گیرد.

وام ۱۲‌میلیونی کارمندی۲‌میلیون تومان

وام ۱۲‌میلیون تومانی کارمندی نیز در بازار به واحدهای مسکونی زیر ۱۵‌سال تعلق می‌گیرد و قیمت آن برای فرد متقاضی ۲‌میلیون تومان است. بهره وام ۱۱‌میلیون تومانی کارمندی ۹‌درصد بوده و به واحدهای مسکونی زیر۱۵ سال ساخت نیز تعلق می‌گیرد.

قیمت اوراق حق تقدم مسکن

وام هر برگه یک‌میلیون تومانی اوراق حق تقدم مسکن نیز در بازار ۲۸۰‌هزار تومان است، بنابراین چنانچه متقاضی بخواهد ۲۰ قطعه از این اوراق را تهیه کند باید ۵‌میلیون و ۶۶۰‌هزار تومان هزینه کند. تنها حسن اوراق حق تقدم مسکن این است که دارنده این اوراق می‌تواند سند مالکیت واحد مسکونی را به نام خود در بانک مسکن ثبت کند.