زرشک هم بیمه می‌شود

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرد: صندوق بیمه با زیرپوشش قرار دادن انواع فعالیت‌های زراعی، آبزی‌پروری، دامی و منابع طبیعی، امسال برای نخستین‌بار ارقام متنوع محصول زرشک را به صورت آزمایشی در استان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. به گزارش ایسنا، ‌مهندس صفرپور طاهر افزود: این طرح بیمه‌ای در پی مصوبات سفر استانی اخیر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان خراسان جنوبی ضمن بررسی و مطالعه دقیق و منطبق بر ضوابط اقتصادی، بیمه‌ای و فنی و طی مراحل مربوطه ازجمله تصویب در کمیته فنی، ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اساس طرح بیمه محصول باغ‌های زرشک مبتنی بر قراردادی است که به منظور جبران خسارات وارده به گل محصول و اعضای بارده (جوانه‌ها) تشکیل شده بر روی درختچه زرشک منعقد می‌شود، گفت: حداقل سن باغ‌ها برای بیمه، پنج سال و مدت پوشش قرارداد بیمه‌ای از تاریخ ۲۰آبان هر سال تا پایان برداشت محصول (حداکثر یک سال) است.

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به جزئیات طرح تاکید کرد: از نظر نظام بهره‌برداری مناطق کشت زرشک عموما دارای نظام خرده‌مالکی بوده و از مناطق محروم کشور هستند لذا دولت در جهت حمایت هرچه بیشتر از کشاورزان، پرداخت ۵۰‌درصد از حق بیمه این محصول را برعهده گرفته است. باغداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تعرفه‌ها به شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند.