گروه بازارپول- جهش بیشتر بهای طلا به مرز ۹۳۰دلار قیمت انواع سکه در بازارهای داخلی را تا ۷هزار تومان بالا برد. روز گذشته افزایش انتظار بازارها از کاهش مجدد نرخ بهره دلار تا حد ۳درصد و تاکید رییس‌جمهوری آمریکا در آخرین سخنرانی سالانه خود بر ضعف و رکود اقتصادی آمریکا در کوتاه‌مدت موجب شد تا ضمن کاهش ۰۰۴۸/۰واحدی ارزش دلار در مقابل یورو و کاهش ۰۰۶/۰واحدی ارزش آن در مقابل پوند انگلیس بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از نوسان بین ۶۰/۹۲۰دلار تا ۱۰/۹۲۹دلار در ساعت ۱۴ به وقت تهران به حد ۷۰/۹۲۵دلار رسید که نسبت به قیمت ثبت شده روز دوشنبه ۲/۹دلار رشد نشان می‌دهد.

بهای هر اونس برای تحویل فوری در بازارهای آسیایی تا حد ۶۴/۹۲۹دلار نیز رسیده است. بهای طلا برای تحویل در ماه فوریه نیز به ۸۰/۹۳۲دلار رسید.

در پی این افزایش قیمت، سکه طرح قدیم در محدوده چهارراه استانبول با ۷هزار تومان افزایش به نرخ بی‌سابقه ۲۳۰هزار تومان رسید. سکه طرح امامی نیز با رشد ۲۵۰۰تومان خود به نرخ ۲۱۲هزار تومان به مشتریان عرضه شد.

در این بازار نیم سکه و ربع سکه هر یک با یک‌هزار تومان رشد قیمت به ترتیب با قیمت ۱۰۸هزار تومان و ۵۸هزار تومان در تابلوی فروش سکه‌ها ثبت شدند.

افزایش قیمت فروش سکه بهار آزادی تا حد ۲۱۲هزار تومان به بهانه افزایش قیمت جهانی در حالی است که با احتساب قیمت دلار و نرخ طلا در روز گذشته، ارزش طلای موجود در هر قطعه سکه بهار آزادی طرح امامی در حدود ۱۹۳۶۵۲ تومان بود که در صورت افزایش ۷/۶هزار تومانی حق ضرب آن این رقم به ۲۰۰هزار تومان می‌رسید.

به این ترتیب مبلغ ۱۲هزار تومان اضافه قیمت سکه حاصل بورس بازی در بازار است.