حجم بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در هفت ماه منتهی به مهرماه امسال به ۱۳‌هزار و ۳۷۱‌میلیارد تومان رسید. به گزارش ایسنا، آمار‌های اقتصادی بانک مرکزی حاکی از آن است که در پایان مهر ماه امسال حجم دارایی‌های این بانک به ۹۳‌هزار و ۹۶۶‌میلیارد تومان رسید، در حالی که ۴/۲۰‌درصد نسبت به پایان سال ۸۵ رشد یافته است.

دارایی‌های خارجی این بانک ۶۶‌هزار و ۱۲۸‌میلیارد تومان است که ۳/۱۷‌درصد نسبت به پایان سال ۸۵ رشد داشته است.

حجم اسکناس و مسکوک بانک مرکزی نیز ۱۵۷‌میلیارد تومان به ثبت رسیده که رشدی ۹/۰‌درصدی را نسبت به پایان سال ۸۵ نشان می‌دهد.

بدهی بخش دولتی به این بانک حدود ۱۳‌هزار و ۳۷۱‌میلیارد تومان است که ۷/۱‌درصد نسبت به پایان ۸۵ رشد یافته، این بدهی شامل ۱۰‌هزار و ۵۲۳‌میلیارد تومان به دولت و دو‌هزار و ۸۴۸‌میلیارد تومان به شرکت‌ها و موسسات دولتی است.

بدهی بانک‌ها نیز به ۱۱‌هزار و ۵۶۹‌میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان سال ۸۵ از رشدی ۸/۱۱۰‌درصدی برخوردار بوده است. این در حالی است که خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی، حجم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص را پنج‌هزار و ۷۶۴‌میلیارد تومان نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته کاهشی ۲/۶‌درصدی داشته است.

اسکناس و مسکوک نزد بانک‌ها نیز ۹۹۵‌میلیارد تومان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۹/۶۴‌درصد رشد یافته است.

در عین حال حجم اسکناس و مسکوک نزد بانک مرکزی ۱۵۷‌میلیارد تومان است که رشدی ۸/۱۵۴‌درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

حجم سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز که در خلاصه بدهی‌های بانک مرکزی به ثبت رسیده ۲۱‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد تومان است که ۷/۱۴‌درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

حجم سپرده دیداری آنها نیز به پنج‌هزار و ۱۵‌میلیارد تومان رسیده که رشدی ۳/۸۱‌درصدی را نشان می‌دهد. حجم بدهی‌های ارزی این بانک نیز در پایان مهر ماه امسال به ۲۰‌هزار و ۲۵۲‌میلیارد تومان رسیده که نمایانگر رشدی ۱/۵‌درصدی نسبت به سال گذشته است.

براساس این گزارش وام‌های دریافتی از خارج و سپرده‌های ارزی نیز ۱۹‌هزار و ۷۷۱‌میلیارد تومان به ثبت رسیده که آن هم رشدی ۲/۵‌درصدی داشته است.