گروه بازار پول- مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: سرمایه بانک از ۵هزار‌میلیارد ریال در پایان سال ۸۴ به ۲۱هزار‌میلیارد ریال رسیده است. به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن دکتر مهدی رضوی، رییس هیات‌مدیره و مدیر عامل بانک در همایش سراسری مدیران وزارت صنایع و معادن و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته که روز چهارشنبه سوم بهمن ماه جاری با حضور وزیر صنایع و معادن، معاونین وی و دیگر مسوولان بخش صنعت در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد به تشریح فعالیت‌های این بانک پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، رضوی در این مراسم با اشاره به سابقه تاریخی گفت: «بانک‌های توسعه‌ای در جهان دارای پیشینه ۲۰۰ ساله هستند، ولی در کشورما این امر به تاسیس بانک اعتبارات صنعتی در سال ۱۳۳۵ باز می‌گردد». وی با تبیین چشم‌انداز بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه‌ای پیشرو در تامین مالی و ارائه خدمات نوین بانکی در جهت تقویت و توسعه بنگاه‌های صنعتی و معدنی، برای رشد و توسعه اقتصادی پایدار، چهار هدف این بانک، یعنی ارتقا به سطح بانک تخصصی - توسعه‌ای مدرن، حضور فعال در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، گسترش و بهبود عملیات متنوع بانکی برمبنای ضوابط اسلامی و کمک به تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت را برای حاضران در همایش تشریح کرد.

دکتر رضوی در خصوص اعطای تسهیلات از محل بند ۷ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۸۵ و بند «هـ» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ گفت: «در ازای افزایش ۵/۱‌میلیارد دلاری سرمایه از محل‌های یاد شده، این بانک بیش از ۴‌میلیارد دلار تسهیلات مصوب کرده که از این مبلغ بیش از ۵/۲‌میلیارد دلار قرار داد شده و در تعهد بانک است و قریب به ۵/۱‌میلیارد دلار نیز پرداخت شده است». وی میزان تسهیلات ارائه شده به طرح‌های سیمانی از سال ۱۳۸۵ تا کنون را، بالغ بر ۱۲۷۰‌میلیارد ریال اعلام داشته و افزود : «میزان تسهیلات پرداخت شده و مطالبات وصول شده بانک طی ۹ ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۲‌درصد و ۳۰‌درصد رشد داشته است».

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: «در ۹ ماه اول امسال بانک صنعت‌ومعدن ۱۱۲۶‌میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی و ۳۸۵‌میلیون دلار اعتبار اسنادی ارزی برای متقاضیان این تسهیلات گشایش کرده است».