کارت بین‌المللی پارسیان، خدمت نوینی از بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، برای مسافران و بازرگانانی است که قصد سفر به خارج از کشور را دارند.

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، با اعلام این خبر، در توضیح بیشتر در رابطه با قابلیت‌های این کارت‌ گفت: «دارندگان این کارت قادر خواهند بود علاوه بر خرید کالا، خدمات و دریافت وجه، در ایران، خدمات مذکور را در کلیه کشورهای پذیرنده کارت بین‌المللی پارسیان، به ارز رایج آن کشور، دریافت نمایند. فاز اول اجرای این طرح، برای مسافران و بازرگانان در کشور امارات متحده عربی بوده و قراردادهای اجرای آن منعقد شده است ».

به گفته وی دارندگان این کارت در دریافت خدمات موردنظر خویش، به انجام هیچ‌گونه تبدیل ارزی نیاز نخواهند داشت.

وی ویژگی‌های کارت بین‌المللی پارسیان را تشریح کرد و گفت: «کارت بین‌المللی پارسیان از نوع کارت‌های با ماهیت نقدی است که تا سقف موجودی کارت، استفاده از آن توسط صاحب کارت امکان‌پذیر خواهد بود. صاحب کارت می‌تواند در هر زمان با مراجعه به هر یک از شعب بانک پارسیان و واریز مبالغ مورد نظر خود به حساب کارت، اقدام به شارژ کارت کند.

در اجرای فاز اول، با استفاده از این کارت، می‌توان از طریق دستگاه‌های خودپرداز عضو شبکه مربوط به بانک طرف قرارداد در کشور امارات وجوه مورد نیاز خود را دریافت و همچنین از حدود ۲هزار مرکز فروشگاهی در بازارهای گوناگون طرف قرارداد در کشور مزبور، کالاها و خدمات مورد نیاز را دریافت نمود که این تعداد در فازهای بعدی تا بیش از ۱۲هزار مرکز افزایش خواهد یافت. عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با بیان اینکه استفاده از خدمات پرداخت اینترنتی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان جهت رزرو تور و هتل، بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه، خرید کالا و خدمات و... نیز مانند دیگر کارت‌های مشابه، با این کار امکان‌پذیر بوده و دارنده آن از خدمات پس از فروش شرکت در طول سال برخوردار است، افزود: «استفاده از کارت بین‌المللی پارسیان برای خرید در کشور امارات فاقد هزینه بوده و فقط به ازای هر تراکنش برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز کشور امارات مبلغ ۲ درهم از حساب دارنده کارت کسر می‌شود.»

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان گفت: علاوه بر این با استفاده از کارت بین‌المللی پارسیان، امکان برخورداری از ۲ خدمت جدید دیگر نیز در کشور امارات فراهم شده که پیش‌پرداخت یا بیعانه و انعام می‌باشند.کارت بین‌المللی پارسیان تنها کارت الکترونیک بانکی است که قابلیت استفاده بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز ایران و کشورهای طرف قرارداد را مطابق با ضوابط و استانداردهای بین‌المللی و کشور جمهوری اسلامی ایران دارا می‌باشد.

استفاده از کارت بین‌المللی پارسیان در کشور امارات، در کلیه مراکز فروشگاهی و خدماتی و نیز خودپردازهایی که از آرم و لوگوی (Network International- NI) مطابق با آنچه در پشت کارت حک شده، استفاده می‌کنند، امکان‌پذیر است.

همچنین لازم به ذکر است که متقاضیان کارت بین‌المللی پارسیان می‌توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک پارسیان یا نمایندگی‌های شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم درخواست کارت و ارائه مدارک مورد نیاز نموده و وجه ریالی مورد نظر خود را به حساب کارت واریز نمایند. وجه واریزشده به حساب کارت پس از کسر هزینه صدور کارت قابل استفاده توسط صاحب کارت در ایران و کشورهای طرف قرارداد خواهد بود. مبلغ اولیه واریزی برای دریافت کارت بین‌المللی پارسیان نیز یک میلیون ریال است که پس از کسر مبلغ ۱۰هزار ریال بابت هزینه صدور کارت قابل استفاده است. کارمزدهای ارائه خدمات در کشور پذیرنده مطابق با کارمزدهای تعریف شده در آن کشورها محاسبه خواهد شد.