گروه بازار پول- بهای طلا در بازارهای جهانی برای تحویل فوری به ۹۲۲دلار رسید که این رقم نسبت به روز پنج‌شنبه در حدود ۳۰دلار افزایش نشان می‌دهد. در پی کاهش نرخ بهره دلار به حد ۵/۳درصد و انتظار کاهش ۵/۰درصد دیگر در اجلاس هفته آینده فدرال رزرو، ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده از جمله یورو کاهش بیشتری را تجربه کرد. روز گذشته بهای هر اونس طلا نیز برای تحویل فوری در ساعت ۱۴ به وقت تهران از سطح۹۲۲دلار فراتر رفت. اگرچه دیروز قیمت فروش فوری طلا بین ۹۰۹ دلار تا ۹۲۴دلار در نوسان بود.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در روز پنج‌شنبه در محدوده ۸۹۴ دلار بود. بازار داخلی نیز متاثر از یک رشد ۴دلاری با رشد اندکی مواجه شد. بهای هر سکه بهار آزادی ۲۰۰هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۱۴هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰۳هزار تومان و ربع‌سکه ۵۳هزار تومان به مشتریان عرضه شد. بنابراین رشد تقریبا ۳۰دلاری قیمت طلا امروز احتمالا بازار طلای داخلی را با افزایش مواجه خواهد کرد. با وجود ناگزیری بانک‌مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره، بانک‌مرکزی اروپا کماکان نرخ بهره را در حد ۴درصد نگه خواهد داشت و دلار آمریکا به سیر نزولی خود ادامه خواهد داد زیرا تنها رشد قیمت طلا در آینده ارزش دارایی‌های دنیا را حفظ خواهد کرد.

پیش‌بینی‌ها حکایت از احتمال ۱۰۰درصدی کاهش نرخ بهره تا حد ۳درصد دارد و بهای طلا تا رسیدن به ۱۰۰۰دلار راه چندانی نخواهد پیمود. اگرچه به نظر نمی‌رسد تداوم بحران‌های مالی آمریکا در سال ۲۰۰۸ بهای طلا را تا حد ۱۰۰۰دلار راضی کند.