رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رفتار تمامی‌بانک‌های خارجی طرف حساب ایران تحت کنترل است، گفت: اگر همکاری میان دو طرف برای کشور مشکل‌ساز باشد، قطعا ایران همکاری خود را با آنها محدود می‌کند؛ به این معنا که ایران نیز رفتاری نظیر بانک‌های خارجی را به خود بانک‌ها تحویل می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، طهماسب مظاهری صبح دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزایش سیستم‌های الکترونیک برای دریافت پول، افزایش اسکناس و کاهش چک پول را از سیاست‌های فعلی بانک مرکزی خواند و گفت: در حال حاضر بانک مرکزی به دنبال افزایش استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای دریافت پول و نوع کارت‌های الکترونیکی در کشور است تا بتوان با استفاده از افزایش اسکناس در داخل کشور، استفاده از چک پول را کاهش یابد.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص جرایم دیرکرد بانک‌ها گفت: هیات مدیره بانک‌ها اختیار بخشش جرایم دیرکرد را دارند، بنابراین کسانی که با تاخیر پرداخت تسهیلات روبه‌رو هستند، می‌توانند با توافق هیات مدیره بانک تا حدودی این مشکل را حل کنند. وی در خصوص مشکل وزارت نفت در تعامل با بانک‌های خارجی گفت: ممکن است ۲ یا چند بانک خارجی مشکلاتی جزئی برای کشور به‌وجود آورند که البته با تلاش‌های بانک مرکزی این موضوع در حال حل شدن است.

مظاهری گفت: رفتار تمامی‌ بانک‌های خارجی طرف حساب ایران تحت کنترل است و اگر همکاری میان دو طرف برای کشور مشکل ساز باشد قطعا ایران همکاری خود را با آنها محدود می‌کند؛ به این معنا که ایران نیز رفتاری نظیر بانک‌های خارجی را به خود بانک‌ها تحویل می‌دهد.وی در خصوص کاهش قیمت دلار و تاثیر آن در تورم گفت: نرخ ارز امروز نسبت به چند سال گذشته به یک اهرم و ثبات اقتصادی تبدیل شده است، اما بازیگران اقتصاد ایران از نرخ ارز نگرانی ندارند و در آرامش کامل فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

مظاهری تاکید کرد: تلاش بانک مرکزی کاهش نرخ تورم است.