رییس کل بانک مرکزی در نامه‌ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست انجام هرگونه تبلیغ مربوط به واسطه‌گری در ارائه خدمات بانکی، اخذ تسهیلات و رفع سوء‌اثر از چک‌های برگشتی توسط موسسات غیر مجاز در جراید کشور و صدا و سیما را ممنوع کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، طهماسب مظاهری در نامه خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: با اشاره به نامه شماره ۴۲۶۰/هـ مورخ ۱۵/۹/۸۶ دبیر کل محترم این بانک و جلسه متشکله در خصوص موضوع تبلیغات در امر واسطه‌گری خدمات بانکی (از قبیل اخذ تسهیلات، خرید و فروش وام، رفع سوء‌ اثر از چک‌های برگشتی) در روز ۱۷/۹/۸۶ با حضور جناب آقای دکتر بهمنی، دبیر کل محترم بانک،‌ آقای معتمدی، مدیر کل نظارت بر امور بانک‌ها، ‌آقای احمدی مدیرکل حراست بانک مرکزی و کل بانک‌ها، آقای توفیق نماینده دادستان کل کشور و آقای حبیبی، ‌مدیر اداره دعاوی حقوقی بانک در محل این بانک پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید:

۱ - به موجب قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی (مصوب ۱۳۸۳)‌، به طور کتبی از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شود تا انجام هرگونه تبلیغ مربوط به واسطه‌گری در ارائه خدمات بانکی، اخذ تسهیلات و رفع سوء‌اثر از چک‌های برگشتی توسط موسسات غیر مجاز در جراید کشور و صدا و سیما را ممنوع نمایند.

۲ - از طریق بانک، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص غیر قانونی بودن فعالیت موسساتی که بدون مجوز با انجام تبلیغ در جراید اقدام به واسطه‌گری وجوه و رفع سوء اثر از چک‌های برگشتی می‌نمایند صورت گیرد.

۳ - به کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری اعلام شود تا در خصوص موارد اشاره شده مدیریت‌های لازم را به عمل آورده و توجه لازم را مبذول نمایند.

۴ - چنانچه پس از ممنوعیت تبلیغ موسسات غیر مجاز، موارد جدیدی کشف شود و آگاهی‌های جدیدی منتشر گردد، مراتب جهت پیگیری لازم به استحضار دادستان کل محترم رسانده شودتا به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

۵ - وفق قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی، همزمان از ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواسته شود تا دستور فرمایند تمام ادارات ثبت شرکت‌ها در کل کشور از به ثبت رساندن هر موسسه یا شرکتی که موضوع فعالیت آن به‌نحوی مرتبط با ارائه خدمات بانکی و واسطه‌گری وجوه است، خودداری نمایند، مگر اینکه این بانک مجوز ثبت آن را صادر کرد، باشد.

۶ - کمیته‌ای در بانک مرکزی تشکیل شود تا با بررسی قوانین و مقررات مرتبط، مواردی را که باید هنگام تبلیغ فعالیت‌ها و خدمات بانکی رعایت شود، معین نمایند.