زمان نقد پیش‌نویس‌های کارگروه‌ تحول در صنعت بیمه فرا رسید

گروه بازار پول- جلسه هم اندیشی کارگروه‌های طرح تحول در صنعت بیمه کشور در دفتر معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی طرح تحول در صنعت بیمه، این نشست با حضور سید حمید پورمحمدی، معاون وزارت اقتصاد، منصور خاکی، مدیرکل دفتر بانکی و بیمه، سهامیان مقدم، مدیرعامل بیمه ایران، امین، مدیر عامل بیمه البرز، علیپور، مدیرعامل بیمه آسیا، اویار حسین، مدیرعامل بیمه دانا و ضمیری مدیرعامل سابق بیمه آسیا برگزار شد. در این نشست، گزارش‌های جامع محورهای تحول مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد گزارش‌ها تا یک هفته بعد توسط کلیه بیمه‌ها نقد و بررسی شود.

پورمحمدی با اعلام اینکه این گزارش‌ها ماحصل بیش از ۳۰ جلسه کارشناسی است، ضمن قدردانی از مجموعه عهده‌دار گزارش‌های کارگروه‌ها گفت: برای اولین بار، کار یک بخش تمام و کمال به کارشناسان همان بخش سپرده شد و این امر در بررسی امور تخصصی یک حوزه مثل بیمه بی‌سابقه است.

معاون وزارت اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴، از مدیران عامل بیمه تعامل جدیدی را در این زمینه خواستار شد و از آنان خواست به جز خدمات در حال ارائه، خدمات جدید بیمه ای را طراحی و معرفی نمایند و همچنین تصریح کرد: ریسک‌های زیادی در کشور وجود دارد پرداخت هزینه آن تحمیل شده که شرکت‌های بیمه می‌توانند سرویس‌های جدید را برای این ریسک‌ها طراحی کرده و پوشش بیمه آن را ایجاد کنند.

پورمحمدی با تاکید بر حوزه بیمه محصولات کشاورزی و ظرفیت اتکایی، تشکیل یک گروه علمی جهت طراحی بیمه‌های جدید را یاد آور شد.

در ادامه جلسه راهکارهای کمک به زندانیان فاقد پوشش دیه، پیگیری و نتیجه گیری لازم از گزارش‌های کار گروه‌های طرح تحول، گسترش مجموعه‌های اطلاع رسانی و اطلاعاتی بیمه و تفکیک خدمات بیمه و معرفی آن بر اساس نیازسنجی گروه‌های اجتماعی اعم از صنعتی، خانواده و ... و چگونگی سایر اجرایی کردن گزارش‌های تحول دولت و مجلس و سایر مبادی ذیربط مورد بررسی قرار گیرد.