رقم‌های پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده اقتصادی با نظر بانک‌ها تعیین شده و به این صورت نبوده که از طرف دولت ابلاغیه‌ای برای بانک‌ها صادر شود. محمد جهرمی‌، وزیر کار و امور اجتماعی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سهم پرداختی بانک‌ها به بنگاه‌های زودبازده اقتصادی گفت: سهمی‌ که برای بنگاه‌ها قبلا پرداخت شده، قرار است برای بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ پرداخت شود، بدین ترتیب چون این مساله با نظر بانک‌ها اجرا شده تکلیف به صورت امریه به شمار نمی‌آید.

وی در ادامه درباره تاخیر در دریافت تسهیلات ازدواج از طریق صندوق مهر امام‌رضا(ع) توضیح داد: خوشبختانه صندوق مهر امام‌رضا(ع) به پرداخت تسهیلات ازدواج سرعت بخشیده است به طوری که در برخی از استان‌ها، پرداخت‌ها به روز انجام می‌شود.

جهرمی ادامه داد: بعضی از کسانی که برای دریافت این تسهیلات ثبت نام می‌کنند و مدارک لازم را دارا نیستند، گرفتار و با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

به گفته وی اگر کسی مدارک لازم را در اختیار صندوق مهر امام‌رضا(ع) قرار دهد در استان‌های زیادی تسهیلات آن به روز پرداخت می‌شود، فقط مساله‌ای که مشکل ایجاد کرده مربوط به تهران است، آن هم به دلیل گستردگی و حجم کار است که حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز تا یک ماه پرداخت خواهد شد.

وزیر کار و امور اجتماعی ‌در پاسخ به این سوال که از آنجایی که بانک قرض‌الحسنه نیز در چرخه پرداخت تسهیلات ازدواج قرار گرفته است، پرداخت از سوی این بانک چگونه خواهد بود؟‌ بیان کرد: این بانک نیز وارد این عرصه خواهد شد، صندوق مهر امام‌رضا(ع) با هر بانکی که این قدم خیر را بردارد از منابع خود در بحث اشتغال استفاده می‌کند. در حال حاضر نیز درباره ازدواج و اشتغال تسهیلاتی را ارائه می‌کند و در عین حال سهم عمده پرداخت‌ها در بخش ازدواج است. وی اظهار امیدواری کرد که بانک‌ها از این مساله حمایت کنند، به ویژه با تاسیس بانک قرض‌الحسنه، بخشی که به ازدواج اختصاص یافته در بخش اشتغال نیز مصرف شود.