مشاور مدیرعامل بانک مسکن از موافقت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با پرداخت دو فقره تسهیلات توام 18‌میلیون تومانی مسکن به پدر و فرزند و زن و شوهر برای یک واحد مسکونی خبر داد. متقاضیانی که می‌خواهند برای دریافت این وام برنامه‌ریزی کنند، می‌توانند از هم‌اکنون برای اردیبهشت سال آینده اقدام کنند.

جزئیات پرداخت وام ۳۶ میلیون تومانی به یک واحد مسکونی
مشاور مدیرعامل بانک مسکن از موافقت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با پرداخت دو فقره تسهیلات توام 18‌میلیون تومانی مسکن به پدر و فرزند و زن و شوهر برای یک واحد مسکونی خبر داد.
محمود قهاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با بخش‌نامه هیات‌مدیره بانک مسکن مبنی بر پرداخت توام وام مسکن۱۸‌ میلیون تومانی به پدر و فرزند و زن و شوهر بر روی یک واحد مسکونی موافقت کرده است.
اقدام مشترک برای خرید مسکن
وی ادامه داد: ‌براساس مصوبه هیات‌مدیره بانک مسکن پرداخت دو فقره تسهیلات بر روی یک پلاک، به شرط اینکه پدر و فرزند و زن و شوهر به صورت مشترک سه دانگ، سه‌دانگ اقدام به خرید مسکن کنند به هر کدام از شرکاء از محل صندوق پس‌انداز مسکن یا حساب مسکن جوانان یک فقره وام ۱۸‌میلیون تومانی (در مجموع ۳۶‌میلیون تومان) پرداخت می‌کند.
مجموع تسهیلات کمتر از 70‌درصد ارزش ملک
قهاری با بیان اینکه این بخشنامه در تاریخ چهاردهم آذرماه به تصویب هیات مدیره بانک مسکن رسیده است، ادامه داد: هر متقاضی (پدر و فرزند، زن و شوهر) می‌توانند براساس این مصوبه دو فقره وام ۱۸‌میلیون تومانی (در مجموع ۳۶‌میلیون تومان) به شرط اینکه مجموع تسهیلات کمتر از ۷۰‌درصد ارزش واحد مسکونی که توسط ارزیاب بانک تعیین می‌شود دریافت کنند. به گفته وی، چنانچه یک واحد مسکونی که ارزیاب بانک آنرا ۵۰‌میلیون تومان تعیین کرده باشد به افراد متقاضی در مجموع ۷۰‌درصد ارزش ملک یعنی ۳۵‌میلیون تومان وام پرداخت خواهد کرد.
قهاری گفت: متقاضیانی که می‌خواهند برای دریافت این وام برنامه‌ریزی کنند، می‌توانند از هم‌اکنون با افتتاح حساب یا تکمیل حداقل حساب صندوق پس‌انداز مسکن برای دریافت این وام از اردیبهشت سال آینده اقدام کنند.
به گفته وی، تاریخ اجرای این مصوبه از اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود؛ یعنی متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب یا تکمیل موجودی خود از این تسهیلات استفاده کنند. بنابراین گزارش، حداقل افتتاح حساب صندوق مسکن برای دریافت تسهیلات ۱۸‌میلیونی مسکن ۲‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان است و چنانچه متقاضیان بخواهند این وام را دریافت کنند، بانک مسکن به آنها هر ۹ ماه یک برابر موجودی وام پرداخت می‌کند.