مدیرعامل بیمه ایران گفت: کتابچه تحول رفتاری صنعت بیمه تا دو ماه آینده برای اعلام نظر به رییس‌جمهوری تقدیم می‌شود. جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد آخرین اقدامات کارگروه تحول صنعت بیمه کشور که به منظور اجرای ۱۰ دستور رییس‌جمهوری تشکیل شده است، گفت: پس از احساء چالش‌ها و یافتن راهکارهایی برای رفع آنها در صنعت بیمه در کارگروه تشکیل شده، موارد مشخص شده به سمع و نظر صاحب‌نظران و خبرگان این صنعت رسید.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با اشاره به اینکه نقد و بررسی مشفقانه‌ای توسط این افراد بر روی نظرات اعلام شده کارگروه صورت گرفت، افزود: همچنین کارگروه‌های مختلف نیز جمع‌بندی مسائل مورد نظر خود را در اختیار یک گروه خاصی در این ارتباط قرار دادند.

به گفته وی هم‌اکنون این گروه‌ها در حال بررسی کل این چالش‌ها و راهکارها هستند تا پس از جمع‌بندی نهایی یک بازنگری مجدد نیز توسط کارگروه‌های مختلف و صاحب‌نظران صنعت بیمه انجام شود تا در نهایت این نظرات به صورت یک کتابچه تقدیم رییس‌جمهوری شود.

سهامیان با بیان اینکه نظرات رییس‌جمهور را در مورد این کتابچه تهیه شده اخذ خواهیم کرد، افزود: متعاقب آن اگر اصلاحاتی در شورای‌عالی بیمه، مصوبات هیات دولت، تغییرات یا وضع قوانین جدید در راستای این تحول باید انجام شود، اجرایی خواهد شد.

وی توجه به مسائل حقوقی، بیمه‌های عمر، فروش بیمه‌های خرد، ورود فن‌آوری اطلاعات به صنعت بیمه و بیمه‌های اتکایی را از جمله مهم‌ترین موارد دارای اهمیت در این کارگروه ذکر و تصریح کرد: بحث نظرات در صنعت بیمه از مهم‌ترین موارد مورد تاکید رییس‌جمهوری بود که در این کارگروه توجه ویژه‌ای به آن شد.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران اظهار داشت: بحث پیشگیری اعم از پیشگیری از تحقق وقوع خطرات و هم پیشگیری از مشکلاتی که در گذشته گریبانگیر صنعت بیمه بود، از دیگر مواردی بود که مورد توجه این صنعت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آخرین نتایج قبل از پایان مهلت تعیین شده ۵ ماهه رییس‌جمهوری اعلام خواهد شد، افزود: هم‌اکنون حدود سه ماه از مهلت تعیین شده گذشته و تا دو ماه آینده نیز نتایج نهایی و اعلام خواهد شد.

سهامیان همچنین در مورد اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رییس‌جمهوری برای تحول صنعت بیمه کشور گفت: در بخش فن‌آوری اطلاعات امکاناتی را در این شرکت به وجود آورده‌ایم که از طریق آن می‌توانیم از تهران و از سیستم مرکزی، تمام مسائل مالی واحدهای خود را تحت کنترل قرار دهیم.

وی فروش بیمه‌نامه الکترونیکی را از جمله اقداماتی که در راستای ارائه خدمات سریع و روان به مردم انجام گرفته، عنوان و تصریح کرد: همچنین خسارت سریع در صحنه تصادف نیز از دیگر اقدامات است. وی همچنین از فروش بیمه‌نامه‌های خرد و فراگیر در بیمه ایران به صورت عملی خبر داد.