عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌های کشور از پیگیری کار تحقیق و تفحص از ۱۱ بانک کشور خبر داد و گفت: امیدواریم در مدت ۶‌ماه تعیین شده گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها در صحن علنی مجلس قرائت شود. سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص برگزاری جلسات هیات تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور که آخرین جلسه آن در هفته جاری برگزار شد، گفت: در حال حاضر جلسات تحقیق و تفحص از بانک‌ها با تشکیل کمیته‌های پیگیری برای ۱۱ بانک فعالیت می‌کند که تاکنون بیش از یک ماه آن نیز سپری شده است.

عضو هیات تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور اظهار داشت: کمیته‌های کاری شکل گرفته با برگزاری جلسات در مجلس یا بانک‌های مورد نظر به دنبال جمع‌آوری مدارک و مستندات لازم برای کار هستند که بیشتر در زمینه‌های اجرایی، سیستم سنتی بانکداری و همچنین نحوه اجرای سیستم‌های پیشرفته است. وی تصریح کرد: با این حال کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اعلام آمادگی کرده تا کسانی که بخواهند مواردی را مطرح کنند از طریق کمیته‌ها مسائل عنوان شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

دلخوش دیگر اهداف طراحان تحقیق و تفحص از بانک‌ها را چگونگی اعمال سیاست‌های پولی و مالی، شیوه عملکرد بانک‌ها و وضعیت اداری و اجرایی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به گذشت ۵/۱‌ماه از کار تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور در مهلت مقرر ۶‌ماهه نتیجه کار را به صحن علنی مجلس

گزارش کنیم.