تسریع در پرداخت دیات به نفع همه است

گروه بازارپول- با حضور دکتر کهزادی رییس‌کل بیمه مرکزی و شورای‌عالی بیمه سامانه فروش الکترونیکی بیمه نامه‌های حوادث انفرادی شرکت بیمه پارسیان راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی بیمه پارسیان در این مراسم که رییس هیات‌مدیره، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این شرکت حضور داشتند، دکتر کهزادی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و ابراز خوشحالی از حضور در جمع مدیران بیمه پارسیان بر لزوم تسریع در پرداخت دیات، فروش اینترنتی و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و جلب رضایت مردم که از اهداف مهم دولت است

تاکید کرد.

رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: این کار هم به نفع شرکت‌های بیمه و هم به نفع مشتریان و تمام کسانی است که به نحوی با پرداخت دیات و خدمات بیمه‌ای سروکار دارند وبا مصوبات جدید قوه قضائیه و دولت، صنعت بیمه باید در پیشبرد این امور، تلاش همه جانبه‌ای به کاربندیم.

رییس شورای‌عالی بیمه با اشاره به اینکه بیمه پارسیان بخشی از بار سنگین بیمه شخص ثالث را بر دوش دارد بر لزوم توسعه طرح‌های بیمه‌ای به خصوص توسعه بیمه‌های عمر تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم براساس استانداردهای روز دنیا عمل کنیم، نیازمند این هستیم که سهم این رشته را به حدود ۵۷ الی ۵۸‌درصد از حجم فعالیت صنعت بیمه افزایش دهیم.

دکتر کهزادی با اشاره به تاثیر تبلیغات عمومی صنعت بیمه بر نقش شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی به عنوان یک هماهنگ‌کننده و یک نهاد ناظر گفت: گام‌های موثری که بیمه پارسیان در زمینه الکترونیکی کردن فعالیت‌ها برداشته قابل‌تقدیر است و اضافه کرد به‌زودی گروهی را برای ارزیابی الکترونیکی شدن بیمه‌نامه شرکت‌ها خواهیم فرستاد تا بهترین شرکت را از نظر الکترونیکی انتخاب کنند.

رییس‌کل بیمه مرکزی با توصیه به استفاده از انرژی و تجربه و دانش نیروی جوان گفت: مطمئنم اگر همه این امر را محقق کنند، موفق خواهند شد و جوانان می‌توانند در این صنعت بکر نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

وی افزود: در بیمه پتانسیل‌های فراوانی وجود دارد و جای کار بسیار زیادی دارد.

رییس‌کل بیمه مرکزی در پایان به آمادگی بیمه مرکزی برای آزاد کردن تدریجی نرخ‌ها با مشورت همه شرکت‌های بیمه اشاره کرد و گفت: حذف ناگهانی تعرفه‌ها به بخش خصوصی صنعت بیمه آسیب جدی وارد می‌کند.

پرداخت خسارت ظرف ۲۵‌دقیقه

در این دیدار همچنین حسین کریم خان زند، مدیرعامل بیمه پارسیان گزارش کاملی از نحوه فعالیت‌های نیروی انسانی و برنامه آتی شرکت ارائه و به امر اشتغال‌زایی عرصه بیمه به عنوان موضوع بسیار مهم تاکیدکرد.

وی همچنین در زمینه پرداخت خسارت از هر چه کوتاه‌تر کردن زمان پرداخت خسارت خبرداد و گفت: اکنون پرداخت خسارت در بیمه پارسیان به‌طور متوسط حدود ۳۳‌دقیقه طول می‌کشد که تصمیم داریم تا پایان سال آن را به ۲۵‌دقیقه کاهش دهیم.

سلیمانی شایسته، رییس هیات‌مدیره بیمه پارسیان نیز در این دیدار با تاکید برلزوم اصلاح تلقی مردم در مورد بیمه و ایجاد تفکری نوکه بیمه نیازی جدی افراد است و مردم به درستی از آن خبر ندارند،گفت: گسترش نمایندگی‌ها و نیز واحدهای پرداخت خسارت به عنوان پایه‌های مهمی برای رونق تفکر بیمه در میان مردم مهم است و چنانچه این تفکر رواج یابد، بیمه نیز به همان اندازه رشد خواهد کرد.

اعزام اکیپ کارشناسی بیمه پارسیان به استان‌ها

در پایان این دیدار، عنایت، مدیر‌عامل خدمات کارشناسی بیمه خودرو پارسیان نیز گفت: برای تسریع در پرداخت خسارت‌های دیه، بیمه پارسیان اکیپ‌های کارشناسی به سراسر کشور اعزام می‌کند.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل قوه قضائیه و رییس‌کل بیمه مرکزی ایران در جهت پرداخت دیه در اسرع وقت، بیمه پارسیان تا پایان سال اکیپ‌های کارشناسی را به استان‌های کشور اعزام می‌کند که در این زمینه استان‌هایی که ترافیک پرونده خسارت بالایی دارند در اولویت هستند.

عنایت گفت: هم‌اکنون گروه کارشناسی به شهر خرم آباد اعزام شده و در آنجا مستقر و مشغول به رسیدگی به پرونده‌ها هستند.