گروه بازارپول- دلار به بالاترین سطح برابری خود طی ۲ ماه گذشته دست یافت. ارزش دلار آمریکا که هفته گذشته تحت تاثیر انتشار داده‌های اقتصادی به ویژه نرخ تورم تا حد قابل توجهی رشد کرده بود، روز گذشته به دلیل برخی تحلیل‌ها از وضعیت تجاری پایان سال میلادی در این کشور به بالاترین سطح برابری خود در مقابل ارزهای عمده و از جمله یورو رسید. نرخ برابری یورو به دلار ۴۳۵۲/۱ رسید.

رویتر در تحلیل آورده است که اعلام آمادگی بزرگترین بانک‌های مرکزی دنیا برای کمک به افزایش نقدینگی در بازارهای پولی، ریسک را بر سر راه سرمایه‌گذاری باقی خواهد گذاشت. تزریق ۲۰میلیارد دلار توسط فدرال رزرو، ۲۰میلیارد دلار توسط بانک مرکزی اروپا و ۴میلیارد دلار توسط بانک مرکزی سوئیس به بازارهای مالی از جمله این فعالیت‌ها است.

سهامداران معتقدند برخی از این پول‌ها که در قالب تسهیلات ارائه می‌شود، تاثیر مثبتی بر بحران وام‌های اعتباری خواهد داشت از سویی تضعیف بیشتر بازارهای سهام به رشد ارزهای کمتر بازده همچون ین ژاپن و تضعیف ارزهایی با بازدهی بیشتر همچون دلار نیوزیلند منجر خواهد شد. رشد بهای دلار در بازارهای جهانی موجب افت نرخ یورو و پوند در بازار داخلی کشور و رشد یک تومانی قیمت دلار شد.