گروه بازارپول- مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد: با توجه به افتتاح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توسط ریاست محترم جمهوری، دوهزار و ۷۰۰ شعبه و کارمند بانک ملی در اختیار این بانک قرار می‌گیرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی، علی صدقی افزود: با توجه به امکانات گسترده، نیروهای زبده و سهام این بانک در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در مرحله اول، یک‌هزار و ۷۰۰ شعبه و کارمند و در مرحله دیگر یک‌هزار شعبه و کارمند منتخب بانک ملی ایران به عنوان واحدهای ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فعالیت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در این شعب منتخب، باجه‌هایی با زمینه فعالیت قرض‌الحسنه با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود بانک ملی ایران، ارائه خدمات خواهند کرد.

لازم به ذکر است، ۲۱درصد از سهام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، متعلق به بانک ملی است.

تخصصی کردن عملیات اجرایی قرض‌الحسنه، کنترل و نظارت بر اجرای صحیح اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان واقعی، ایجاد اعتماد بیشتر سپرده‌گذاران از منظر مصرف صحیح قرض‌الحسنه، بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات بانک قرض‌الحسنه، تمرکز و ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه، کاهش قابل توجه هزینه‌های تبلیغاتی بانک‌ها در خصوص قرض‌الحسنه و ... از جمله اهداف تشکیل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.