مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات زمینه اجرای سریع‌تر پروژه‌های آتی صادراتی در دیگر کشورها، فراهم می‌شود. «کوروش پرویزیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌اکنون پروژه‌هایی بزرگ در کشورهای نیکاراگوئه، کوبا و برخی کشورهای آسیایی پیش‌بینی شده که اجرای سریع آنها نیازمند افزایش سرمایه بانک است.

این مقام مسوول همچنین از پذیرش طرح احداث مجموعه نیروگاهی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰میلیون دلار در کشور آسیایی سریلانکا خبر داد و گفت: سرمایه کنونی بانک برای پوشش و برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح‌ها کافی نیست. پرویزیان ابراز امیدواری کرد تا با حمایت دو کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت توان مالی این بانک اقدام شود. میزان سرمایه بانک توسعه صادرات در سال ۸۵ به میزان سه‌تریلیون و ۶۹میلیارد ریال بود که این میزان به ۱۶تریلیون و ۹۵۹میلیارد ریال رسیده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به پرسش ایرنا درباره وضعیت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات در سال۸۷، به رقم خاصی اشاره نکرد و گفت: دولت تغییراتی را در بودجه ۸۷ پیش‌بینی کرده و نقطه‌نظرهای دستگاه‌ها هم خواسته شده، اما هنوز این تغییرات نهایی نشده است.