رییس کل بیمه مرکزی ایران بر انجام تعهدات شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های بیمه باید از ضریب نقد‌شوندگی بالایی برای پرداخت خسارت به مشتریان خود برخوردار باشند. نوروز کهزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در مورد خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه مشمول واگذاری سهام گفت: بیمه مرکزی صاحب سهم این شرکت‌ها نیست، اما واگذاری این شرکت‌ها نیازمند مشخص شدن وضعیت دارایی‌ها، بدهی‌ها، تعهدات، صورت‌های مالی و شفافیت مالی است.

رییس شورای عالی بیمه یکی از مشکلات صنعت بیمه کشور را بحث فن‌آوری اطلاعات که از موارد مطرح شده در ۱۰ دستور رییس‌جمهوری برای تحول صنعت بیمه است، برشمرد و تصریح کرد: البته شرکت‌های بیمه در این راستا اقدامات مناسبی را به انجام رسانده‌اند.

وی با اشاره به وجود اینکه برخی از شرکت‌های بیمه در پرداخت تعهدات خود به مشتریان و خسارت‌دیدگان به موقع و درست عمل نمی‌کنند، اظهارداشت: این وضعیت نیازمند بررسی است.

کهزادی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه باید از ضریب نقد شوندگی بالایی برای پرداخت خسارت به مشتریان خود برخوردار باشند، افزود: نحوه سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها به ویژه بیمه‌های دولتی باید منطقی باشد، تا در زمان پرداخت خسارت مشتریان با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: شرکت بیمه ایران تنها شرکتی است که قرار است به عنوان بیمه دولتی در کشور بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری در بخش اصل ۴۴ باقی بماند، بنابراین برای نظارت بر این شرکت بیمه، دستگاه‌های مختلف نظارتی لازم نیست و تنها بیمه مرکزی به عنوان دستگاه ناظر کافی است، این در حالی است که هم‌اکنون سایر نهادها نیز بر‌اساس قانون، نظارت‌هایی را بر شرکت‌های بیمه دولتی اعمال می‌کنند.