مدیر‌عامل سازمان حسابرسی اقدامات بانک ملت و تجارت در راستای اجرای دستورات حسابرسی این سازمان برای ورود به بورس و واگذاری در قالب اصل «۴۴» را اعلام کرد. کاظم نجفی علمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به واگذاری ۵‌درصد از سهام بانک ملت تا پایان سال در بورس اوراق بهادار، اظهار داشت: در‌حال‌حاضر مدارک و اسناد این بانک به طور جدی در سازمان حسابرسی در حال بررسی است.

وی افزود: این سازمان نظراتی در مورد برقراری سیستم‌های اعتباری به بانک ملت داده بود که این بانک نیز به منظور کنترل اعتبارات با سرعت در حال برقراری این سیستم‌ها است.

به گفته مدیر‌عامل سازمان حسابرسی، بانک ملت یک‌سال است که فعالیت خود را در این راستا شروع کرده و در حال رسیدن به نتایج نهایی است.

نجفی علمی در مورد بانک تجارت و آمادگی این بانک برای ورود به مرحله خصوصی‌سازی، تصریح کرد: در مورد این بانک نیز سازمان حسابرسی نظراتی برای تبدیل شدن حساب‌ها از حالت نقدی به تعهدی ارائه کرد که بانک تجارت نیز اقدامات قابل‌توجهی در این زمینه انجام داده است، وی با بیان اینکه عبور از سازمان حسابرسی تنها یکی از مراحل خصوصی‌سازی است، تاکید کرد: بانک‌های ملت و تجارت هم‌اکنون به صورت جدی در حال اعمال نظرات این سازمان و فراهم کردن شرایط به منظور ورود به بورس هستند.