8 امتیاز و 3 مشکل طرح حذف سه صفر از پول ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بر اساس بررسی طرح حذف سه صفر از واحد پول کشور توسط وزارت اقتصاد ۸ امتیاز و ۳ مشکل برای آن مطرح شده، گفت: اخیرا رییس‌کل بانک مرکزی نیز دستور به تشکیل کارگروهی برای مطالعه و تحقیق در مورد این طرح داده و ۴ دستور جلسه برای این کارگروه تعیین کرده است. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد آخرین تصمیماتی که در مورد طرح حذف سه صفر از واحد پولی کشور اتخاذ شده است، گفت: این پیشنهاد توسط معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارسال نامه‌ای توسط معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد به وی مبنی بر مطلوب بودن ایده حذف سه صفر از واحد پولی کشور گفت: براین اساس ۸ امتیاز و ۳ مشکل برای طرح حذف سه صفر مشخص شد.

به گفته وی براساس گزارش معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی مشکلات این طرح ناشی از اجرای (مشکلات اجرایی) آن است که برای اجرا باید پیش‌بینی شده و در زمان اجرا برطرف شود.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه اصل ایده مثبت و مطلوب تلقی شده است، تصریح کرد: علاوه بر آن در دیداری که با رییس کل بانک مرکزی داشتم، در مورد این طرح بحث‌های تفصیلی صورت گرفت و طهماسب مظاهری عنوان کرد که وی نیز چندین سال ایده حذف سه صفر را داشته است.

وی اظهار داشت: اخیرا رییس کل بانک مرکزی دستور به تشکیل کارگروهی داد تا در مورد این طرح مطالعه و تحقیق شود و ۴ دستور جلسه نیز برای این کارگروه در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با اتمام کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی توسط این کارگروه، کارهای مربوط به اصلاح پول نیز دنبال می‌شود و البته مطرح شده که این اصلاحات و حذف سه صفر نیاز به وضع قانون توسط مجلس نیز دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع این طرح مورد استقبال وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی قرار گرفت، اظهار داشت: به احتمال قوی این طرح اجرایی خواهد شد؛ اما زمان آن مشخص نیست.