انعقاد قرارداد صدور خدمات فنی و مهندسی بین 3 بانک کشور

قرارداد همکاری مشترک سه جانبه صدور خدمات فنی و مهندسی میان سه بانک توسعه صادرات، تجارت و مسکن منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل بانک توسعه صادرات در مراسم انعقاد این قرارداد با بیان اینکه بانک‌‌های کشور تصمیم دارند که به صورت مشترک اقداماتی را با یکدیگر انجام دهند تا چرخ اقتصادی کشور کارآمدتر از گذشته بچرخد، تصریح کرد: بانک‌‌های کشور اقداماتی برای اجرای پروژه‌های مشترک به خصوص خارج در کشور آغاز کرده‌اند. کوروش پرویزیان افزود: قرارداد منعقد شده میان سه بانک توسعه صادرات، تجارت و مسکن نخستین قرارداد سندیکایی مشترک بین بانک‌‌ها است که به منظور حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور منعقد می‌شود و امید است این تفاهم‌نامه به نقطه عطفی برای فعالیت‌های بیشتر و بهتر بین نظام بانکی کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: البته تفاهم‌نامه مشترکی میان دو بانک توسعه صادرات و تجارت برای شعب و فاینانس مشترک منعقد شده که کارهای اجرایی آن در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک به اتفاق بانک تجارت در یکی از استان‌های کشور، نخستین شعبه مشترک افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه این بانک حامی فعالیت‌های صادراتی و برون مرزی اقتصادی کشور است، افزود: با وجود این، این بانک در داخل کشور به دلیل نوع کار خود تعداد کمی شعب مستقل دارد، به همین منظور برای ایجاد پوشش سراسری در کشور و ایجاد خدمات به صادرکنندگان همکاری مشترک انجام می‌دهد.

همچنین در این مراسم مجید رضا داوری، مدیرعامل بانک تجارت نیز گفت: با همکاری‌های مشترک منسجم بانکی، آینده خوبی در انتظارمان است و قرارداد امروز باعث صدور خدمات فنی و مهندسی به خصوص به کشور ونزوئلا خواهد شد.

همچنین محمد علی سهمانی، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن، در این مراسم اظهار داشت: همکاری‌های مشترک بین بانکی می‌تواند در بین بانک‌‌ها ادامه یابد و باعث توسعه خدمات فنی و توسعه سرمایه‌گذاری بین‌المللی شود.