گروه بازار‌پول- شعبه جدید بانک «همکاری‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری منطقه‌ای اسلامی عراق» با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده معاون نظارت بانک اقتصاد نوین، سید جلال‌الدین‌هاشمی رییس حوزه مدیریت بانک اقتصاد نوین، داریوش مرشد رزم، رییس اداره خدمات رفاهی و اجرایی بانک اقتصاد نوین، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس کربلای معلی، استاندار منطقه،نمایندگان اتاق بازرگانی ایران وعراق، بازرگانان و تجار ایرانی و عراقی و جمعی از مقامات محلی در این شهر افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی «بانک اقتصاد نوین»، دکتر مرتضی شهیدزاده معاون نظارت بانک اقتصاد نوین در سخنانی در مراسم افتتاح این شعبه گفت: این شعبه به عنوان دومین شعبه بانک همکاری‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری منطقه‌ای عراق با سهم سرمایه ۵۳‌درصدی بانک اقتصاد نوین، ۲۰‌درصدی بانک کشاورزی و ۲۷‌درصدی بانک تعاون توسعه منطقه‌ای عراق در شهر مقدس کربلا تاسیس شد.

وی با بیان اینکه سرمایه اولیه این بانک برای ارائه تسهیلات ۳۴‌میلیون دلار است، افزود: از این پس ایرانی‌هایی که برای زیارت به عراق سفر می‌کنند نیازی به حمل پول نقد ندارند، زیرا این شعبه از طریق ارائه کارت و سایر خدمات بانکی به زائران این امر را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه به زودی شعبه دیگری از این بانک در شهر نجف اشرف دایر می‌شود، گفت: مکان شعبه نجف اشرف این بانک مشخص شده و به محض اعلام آمادگی طرف عراقی، این شعبه نیز به زودی در این شهر افتتاح خواهد شد.

دکتر شهیدزاده همچنین از دایر شدن شعبه‌های دیگری از این بانک در شهرهای بصره و اربیل خبر داد و افزود: بانک مرکزی عراق مجوز فعالیت این شعبه‌ها را صادر کرده و بعد از مکان‌یابی در این دو شهر فعالیت این شعبه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: این شعبه‌ها برای ارائه خدمات بانکی به زائرین، تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی و عراقی در شهرهای مختلف عراق دایر می‌شود.

نخستین شعبه بانک «همکاری‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری منطقه‌ای اسلامی عراق» در منطقه کراده بغداد پنج ماه پیش توسط بانک اقتصاد نوین آغاز به کار کرده بود.