به درخواست شورای عالی امنیت ملی تمام بانک‌ها باید به خطوط زمینی تجهیز شوند تا در صورت تحریم و قطع ماهواره‌ها، ارتباطات بین‌ بانکی قطع نشود.

محمدتقی چهرودی، رییس انفورماتیک بانک ملی در گفت‌و‌گو با جامع نیوز گفت: سرعت استفاده از خطوط زمینی ۱۰۰ برابر ماهواره‌ها است و در صورت استفاده از این روش دیگر شاهد قطع ارتباطات یا تاخیر درآن نخواهیم بود. وی افزود: بانک ملی درصدد است تا پایان سال جاری ۲۰۰ شعبه خود را به این خطوط مجهز کند و در آینده نزدیک تمام شعبه‌ها

به این روش ارتباطی مجهز می‌شوند. چهرودی تصریح کرد: پهنای باند ماهواره‌ای ۲۰۰/۱۹ است، در حالی که این پهنا در خطوط زمینی نامحدود است، به همین دلیل دیگر با مشکل پهنای باند هم مواجه نخواهیم شد.

وی در خصوص سیستم یکپارچه بانک ملی بیان کرد: از ۳هزار و ۳۰۰ شعبه این بانک تنها ۶۰۰ شعبه به سیستم یکپارچه مجهز نیست که آن‌ هم به دلیل استیجاری بودن ملک این شعبه‌ها است که مالک اجازه نمی‌دهد آنتن روی آنها نصب شود به همین دلیل درصدد هستیم هر چه زودتر آنها را به خطوط زمینی مجهز کنیم.

رییس انفورماتیک بانک ملی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ شعبه بانک ملی برای استفاده از خطوط زمینی دوران پایلوت را سپری می‌کنند.

خسارت ۲‌میلیارد دلاری آلمان به علت تحریم بانک ملی ایران

هفته‌نامه معتبر آلمانی اشپیگل در گزارشی نوشت: تحریم اقتصادی ایران می‌تواند برای دولت آلمان و مالیات‌دهندگان این کشور همراه با زیان‌های سنگینی باشد، زیرا بازرگانانی که از اعتبارهای تضمین صادراتی استفاده کردند، قادر به باز پرداخت آن نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از «اشپیگل» تحریم اقتصادی ایران برای مالیات‌دهندگان و به عبارت دیگر دولت آلمان بسیار گران تمام خواهد شد. به گزارش این هفته‌نامه آلمانی دلیل این زیان موضوع تضمین اعتبارات صادراتی آلمان برای تجارت با ایران ذکر شده است.

بیمه هرمس که یک بیمه دولتی آلمان برای تضمین بازگشت صادرات شرکت‌ها و موسسات مالی این کشور با دنیای خارج است، اعتبار صادرات را به ایران نیز تضمین می‌کند تا تجار آلمان نسبت به باز پرداخت فروش‌های خود به ایران تضمین دولتی داشته باشند. اعمال تحریم‌های اقتصادی تازه در مورد ایران برای مالیات‌دهندگان آلمانی میلیون‌ها دلار خسارت به بار خواهد آورد. بنابر این گزارش اگر مناسبات تجارتی با ایران باز هم کاهش داده شود، بازپرداخت اعتبارات صدور کالا به ایران برای تجار و موسسات دریافت‌کننده این تضمین‌های مالی مقدور نخواهد بود و دولت فدرال ناگزیر به تحمل این زیان‌ها خواهد شد.

اشپیگل به نقل از بررسی‌های وزارت دارایی آلمان می‌نویسد، اگر بانک ملی ایران در فهرست موسسات ممنوعه قرار گیرد، در میان مدت دولت آلمان ۲‌میلیارد دلار خسارت خواهد دید. به‌طور مثال مطابق این برآورد وزارت دارایی آلمان به تنهایی در سال ۲۰۰۸ در این زمینه ۸۰۰میلیون یورو کسری در آمد خواهد داشت.

در رسانه‌های آلمان آمده است که وزارت دارایی این کشور از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. در همین گزارش اضافه شده است که دولت آمریکا از ماه‌ها پیش دولت‌های اروپایی را به شدت تحت فشار قرار داده است تا ایران را به خاطر برنامه هسته‌ا‌ی‌اش زیر فشار اقتصادی قرار دهند.