بیمه پارسیان در رتبه‌بندی 10شرکت بیمه خصوصی در 2 شاخص اول شد

گروه بازارپول- براساس رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه کشور، بیمه پارسیان از لحاظ سهم از بازار و توانایی مالی در میان شرکت‌های بیمه خصوصی در سال ۸۵ رتبه اول را کسب کرد. بنابر گزارش روابط‌عمومی بیمه پارسیان، بیمه مرکزی ایران امسال نیز براساس گزارش عملکرد سال ۱۳۸۵ شرکت‌های بیمه بازرگانی کشور برای دومین سال متوالی، بیمه پارسیان را در دو شاخص مهم از بازار و توانایی مالی در رتبه اول و از نظر شفافیت گزارشگری مالی در رتبه دوم قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید: در حالی که سهم بیمه‌های خصوصی از سهم بازار بیمه‌ای کشور و در رقابت با چهار شرکت بیمه دولتی به ۶/۱۸درصد افزایش یافته است، بیمه پارسیان با داشتن بیش از ۱۲درصد بازار در میان شرکت‌های بیمه‌خصوصی رتبه اول را دارد و در میان کل شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی کشور در رتبه سوم قرار دارد.

همچنین بیمه پارسیان با داشتن یک‌هزار و یکصدمیلیارد ریال سرمایه و ذخایر قابل توجه توانسته است در شاخص توانایی مالی نیز در جایگاه نخست قرار گیرد.

شایان ذکر است که بیمه پارسیان براساس رتبه‌بندی سال ۸۴ بیمه مرکزی، از لحاظ سهم از بازار، توانایی مالی و شفافیت گزارش مالی در جایگاه نخست قرار گرفته بود.

یادآوری می‌شود که بیمه پارسیان براساس آخرین رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی در سال گذشته نیز توانسته بود در میان ۱۰۰شرکت برتر ایران رتبه نخست رشد فروش را در کشور به خود اختصاص دهد.