گروه بازار پول- مدیرکل آموزش بانک ملت از نصب سیستم جامع آموزشی در این بانک خبر داد و گفت: این سیستم حاوی اطلاعات آموزشی تمامی‌کارکنان بانک است که همزمان، امکان تهیه گزارش‌های مختلف از وضعیت و خلاء آموزشی همچنین کنترل تمامی‌ادارات را فراهم می‌سازد. به گزارش روابط‌عمومی‌ بانک‌ملت، فرزان عباسی با اشاره به راه‌اندازی سیستم تلفن گویا افزود: با این سیستم افراد از مراجعه حضوری برای اطلاع از برنامه‌های آموزشی بی‌نیاز می‌شوند که این امر باعث پیشگیری از سفرهای زاید شهری، اطلاع به موقع از وضعیت ثبت‌نام کلاس‌ها، نمره‌های کسب شده و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستم پیامک اداره کل آموزش نیز به بهره‌برداری رسیده است که در این سیستم، اطلاعات مختلف آموزشی به صورت همزمان برای تمامی‌کارکنان بانک ملت ارسال و به این ترتیب از اتلاف وقت آنان جلوگیری می‌شود.عباسی نصب سیستم ویدئوکنفرانسینگ را از دیگر اقدامات جدید این اداره خواند و ادامه داد: سیستم مذکور این قابلیت را دارد که به صورت همزمان با ۱۱ واحد بانک ارتباط تصویری برقرار و کلاس‌های آموزشی را از راه دور برای ۳۰ الی ۴۰ نفر برگزار کند.

مدیرکل آموزش بانک ملت، با بیان این نکته که بر اساس برنامه‌ریزی این اداره، خلاء آموزشی کارکنان این بانک تا پایان سال ۸۷ پوشش داده خواهد شد، تاکید کرد: در پی آن هستیم تا محتوای دروس آموزشی را متناسب با بانکداری الکترونیک و بانکداری متمرکز تغییر دهیم چون با حرکت بانک به سمت این نوع بانکداری، دروس فعلی دیگر کارگشا نخواهد بود.

وی نیازسنجی آموزشی را از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش بانک ملت عنوان کرد و افزود: آموزش مقوله‌ای گران و هزینه‌زا است که باید سعی کنیم تا آن را در مسیر مناسب خود هدایت کنیم تا بیشترین بهره‌وری را در پی داشته باشد.

مدیرکل آموزش بانک ملت، از شروع آموزش مجازی در این بانک خبر داد و گفت: این نوع آموزش به دلیل پوشش‌دهی کامل نسبت به فراگیران، عدالت محور است و این امکان را فراهم می‌کند تا افراد بیشتری به صورت همزمان آموزش ببینند.

وی افزود: این نوع آموزش با آموزش مهارت‌های هفتگانه آی‌سی‌دی‌ال و به زودی در تهران، قم، قزوین و زنجان به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد و امیدواریم که تمامی‌کارکنان بانک ملت تا پایان سال آینده به صورت مجازی این آموزش‌ها را فرا بگیرند.

وی از تامین زیرساخت‌های آموزشی مورد نیاز تمامی‌ مناطق بانک ملت در سراسر کشور تا پایان آذرماه خبر داد و تاکید کرد: پروژه تعیین اثربخشی آموزشی نیز در حال انجام است که نتایج این پروژه، سبب ایجاد تحولات عمده در کیفیت اقدامات آموزشی بانک خواهد شد.