جلسه کارگروه تحول رفتاری نظام بانکی، سه شنبه هفته جاری با حضور قائم مقام و دبیر کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار و راهکارهایی برای وصول مطالبات معوق بانک‌ها ارائه شد. به گزارش خبرگزاری مهر، روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه کارگروه تحول رفتاری نظام بانکی، بنا به دعوت قائم مقام و دبیرکل بانک مرکزی از اعضای کارگروه برگزار شد.

این گزارش به نقل از بانک مرکزی می‌افزاید: در این جلسه آیین‌نامه‌های تهیه شده در کارگروه مورد بازبینی قرار گرفت و اصلاحات لازم آن انجام و قرار شد که این اصلاحات برای تصویب نهایی به مرجع مربوطه ارسال شود.

البته هنوز بازبینی آیین‌نامه‌های تدوین شده در کارگروه به اتمام نرسیده و ۵۰‌درصد آن مورد بازنگری قرار گرفته است. همچنین قرار است، جلسه غیر رسمی دیگری نیز در این خصوص برگزار شود.

مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه سه شنبه هفته جاری کارگروه تحول رفتاری بانک‌ها با مسوولان نظام بانکی، نحوه وصول و ساماندهی مطالبات معوق بانک‌ها اعم از دولت، شرکت‌ها و مردم بود که راهکارهای مختلفی برای آن ارائه شد. در این جلسه مقرر شد تا تسهیلات مناسبی برای بانک‌ها در نظر گرفته شود و اختیاراتی به آنها داده شود تا ساماندهی مطالبات برای آنها راحت‌تر باشد.

همچنین راهکارهایی برای بازپرداخت و تسویه بدهی دولت به نظام بانکی ارائه شد تا بانک‌ها از طریق آن بتوانند نسبت به وصول مطالبات خود اقدام کنند. یکی از این راهکارها پرداخت نقدی و دیگری واگذاری سهام شرکت‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی بود.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه، بحث بانک قرض‌الحسنه، حساب‌های قرض‌الحسنه و همچنین بانکداری الکترونیک بود.