گروه بازارپول- دومین شعبه بانک پارسیان در شهرستان کرمانشاه در میدان فردوسی این شهر افتتاح شد و با افتتاح این شعبه تعداد شعب این بانک در سراسر کشور به عدد ۱۵۰ رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، آیت‌‌ا... محمد حسین زرندی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در مراسم افتتاح شعبه جدید ضمن تبریک تقارن مراسم افتتاح شعبه با میلاد خجسته حضرت‌معصومه‌(س) به حمایت از فعالیت‌های بانک‌ها و به ویژه نقش تاثیر‌گذار تسهیلات بانک‌ها در گردش چرخ‌های اقتصادی کشور، اشتغالزایی و گره‌گشایی از مشکلات مردم پرداخت. امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اجرای موازین بانکداری اسلامی و پرهیز از ربا و رباخواری در جامعه، نقش بانک‌ها و تاثیر مثبت فعالیت آنها را برابر با ثواب عبادت عنوان کرد و افزود: باید به امر سپرده‌گذاری توجه بیشتری شود؛ چرا که با اعطای سپرده‌ها به عنوان تسهیلات اشتغالزا می‌توان پیامدهای اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان تحصیل کرده را کاهش داد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: بانک پارسیان با توجه به عملکرد موفق ۴ سال گذشته خود به عنوان اولین بانک خصوصی حاضر در استان کرمانشاه که با کارنامه موفق موجب اعتماد مردم به بانک‌های خصوصی شده است، شعب خود را در شهرستان‌های دیگر این استان دایر کند.

بهزادان، معاون اجرایی بانک نیز در این مراسم به عملکرد مثبت شعبه کرمانشاه در ارائه خدمات بانکی در استان اشاره کرد و از ریاست و کارکنان شعبه به دلیل جذب ۲۸۰‌میلیارد سپرده موثر، اعطای ۹۰‌درصد تسهیلات از محل منابع و تمایز ۱۵‌درصدی نسبت به سایر مناطق و مرکز سپاسگزاری کرد.

بهزادان با اشاره به تاثیرات منفی تورم در جامعه، حاضران را به سپرده‌گذاری ولو اندک در شبکه بانکی تشویق کرد و نقش بانک‌ها در کنترل تورم و پول‌های سرگردان در جامعه را به مانند سدی در برابر سیل توصیف کرد که حتی جویبار کوچکی نیز می‌تواند با پیوستن به آن فاجعه بیافریند.

وی با توضیح اینکه بانک‌ها ذاتا علاقمند به اعطای تسهیلات هستند و از نگهداری سپرده‌ها به دلیل ماهیت هزینه‌زایی آن پرهیز می‌کنند، تاثیر مثبت فعالیت بانک‌ها بر شکوفایی اقتصاد را یادآور شدند.

بهزادان با تایید سخنان آیت‌‌ا... زرندی درتقبیح ربا، عملکرد شبکه بانکی کشور را مطابق با قانون بانکداری بدون ربا مصوب شهریور ۱۳۶۲ ذکر کرد و تلاش برای اجرای تمامی جنبه‌های این قانون و بانکداری اسلامی را سرلوحه خدمات و برنامه‌های شبکه بانکی دانستند.

سلیمانی رییس شعبه تازه تاسیس فردوسی نیز ضمن قدردانی از حضور مدعوین و مسوولان بانک به ارائه گزارشی از عملکرد بانک پارسیان شعبه کرمانشاه پرداخت. و با اعلام پرداخت تسهیلات در بخش‌های تولید و صنعت با حدود ۶۰‌درصد از کل تسهیلات اعطایی به توجه بانک پارسیان در زمینه‌های تولید و خدمات اشاره کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم اعضای اتاق بازرگانی کرمانشاه، مسوولان اداره صنایع استان، رییس و اعضای کانون وکلا، مدیران بانک‌های سپه، رفاه، کارآفرین، اقتصاد نوین و سرمایه، مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی مانند مجتمع کشت و صنعت نازگل و مارپیچ باختر، استادان دانشگاه و اعضای سازمان نظام مهندسی استان حضور داشتند.