هزینه تمام شده پول با توجه به هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی بانک‌های مختلف بین ۱۰ تا ۱۲‌درصد متغیر است. غلامرضا مصطفی‌پور، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه در گفت‌وگو با جامع نیوز گفت: هزینه تمام شده پول بین بانک‌های مختلف متفاوت است و بستگی به هزینه‌های استهلاک و ارزش اسمی دارایی‌ها دارد و براساس ارزش واقعی آنها متفاوت است.

وی افزود: طبیعی است یکی از مواردی که روی هزینه تمام شده پول تاثیر می‌گذارد، هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی بانک‌ها است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

مصطفی‌پور در خصوص راه‌حل‌های کاهش هزینه تمام شده پول گفت: مدیریت هزینه مهم‌ترین بخش یک سازمان است که با توجه به فن‌آوری‌های نوین باید هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه خاطرنشان کرد: هزینه‌های عملیاتی هم به وسیله اصلاح ساختار منابع، تغییر ترکیب منابع بانکی و استفاده از سپرده‌های ارزان‌قیمت مانند قرض‌الحسنه‌ها میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: سپرده‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت جزو سپرده‌های پرهزینه محسوب می‌شود که اگر بانک‌ها بتوانند به سمت سپرده‌های کم‌هزینه حرکت کنند، قطعا می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش دهند.

مصطفی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: اگر هر سازمانی بتواند براساس نوع فعالیت خود هزینه‌هایش را کاهش دهد، هزینه تمام شده پول هم به نسبت قابل توجهی کاهش می‌یابد.