سیدکاظم دلخوش گفت: وام‌هایی که دولت تحت عنوان زودبازده، ازدواج، مسکن و اشتغال‌زایی می‌دهد، نباید به گونه‌ای باشد که انباشت نقدینگی و تحمیل تورم به جامعه را در بر داشته باشد. مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برداشت از حساب ذخیره ارزی و اثرات آن گفت: حساب ذخیره ارزی برای آن ایجاد شد که مازاد درآمدهای دولت و نظام در آن جمع شود و بتوانیم از محل آن در سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی استفاده کنیم و در مواقع ضروری و بحرانی موجودی آن را به کار بگیریم.

وی افزود: حساب ذخیره ارزی به عنوان یک منبع قوی درآمدی کشور را بیمه می‌کند، و اکنون با توجه به افزایش قیمت نفت، پیش‌بینی می‌شود موجودی حساب به رقم چشمگیری افزایش یابد.

دلخوش با اشاره به افزایش قیمت بسیاری از اقلام و کالاها از جمله نفت در سطح جهانی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت نفت در سطح بازارهای جهانی، رشد درآمدها و هزینه‌ها را شاهد باشیم. بر اساس گزارش‌ها در سال گذشته، ۱۹۵ هزار‌میلیارد ریال و در سال جاری، ۲۳۶‌هزارمیلیارد ریال پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌ها را در بودجه داشتیم که با روند رشد کنونی، در سال ۸۷ رشد مضاعفی خواهیم داشت.

نماینده‌ مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان این‌که حساب ذخیره ارزی برای امور حیاتی کشور و اطمینان از پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌ها ایجاد شده است، تاکید کرد: باید کمتر به سراغ برداشت از حساب برویم و از موجودی آن برای سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی و اعطای وام به بخش‌های خصوصی استفاده کنیم.

مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال توصیه کرد:‌ در بحث وام‌های زودبازده، وام‌های مسکن، خوداشتغالی و ازدواج، دولت باید به گونه‌ای عمل کند که این وام‌ها و تزریق آنها به جامعه موجب افزایش نقدینگی نشود؛ زیرا انباشت نقدینگی تورم را به دنبال دارد و مردم و دولت را متضرر می‌کند.