بانک ملت در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و ترویج فرهنگ استفاده از پول الکترونیک، اجرای طرح نظارت بر توزیع شیر یارانه‌ای را در سراسر کشور در دستور کار قرار داد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این طرح که به درخواست ستاد بسیج اقتصادی در این بانک طراحی شده است، برای نخستین‌بار در شهرستان پاکدشت استان سمنان به صورت آزمایشی به مرحله اجرا گذاشته شد و به زودی در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد. براساس این گزارش، در قالب این طرح عاملات توزیع شیر یارانه‌ای در سراسر کشور با افتتاح حساب قرض‌الحسنه الکترونیک نزد بانک ملت، ملت‌کارت اصناف دریافت می‌کنند که این کارت ضمن دارابودن ویژگی‌های ملت کارت متمرکز، دارای مشخصات ویژه‌ای از جمله یک کد شناسه اختصاصی ۱۰رقمی است.

براین اساس، کارخانجات متولی توزیع شیر یارانه‌ای در سراسر کشور، وجه محصولات خود را از طریق پایانه‌های فروشگاهی بانک ملت، از عاملان توزیع دریافت می‌کنند.

در این طرح، بانک ملت با استفاده از یک سامانه نرم‌افزاری تحت محیط‌وب و با ثبت تراکنش‌های انجام شده روی پایانه‌های فروشگاهی، اطلاعات و گزارش‌های موردنظر ستاد بسیج اقتصادی را آماده می‌سازد و این ستاد نیز با استفاده از اطلاعات مذکور، نسبت به اختصاص و پرداخت یارانه کارخانجات شیر اقدام می‌کند.