گروه بازارپول- مانده سپرده‌های بانک تجارت در پایان شهریورماه ۸۶ به بیش از یکصد و چهل و یک‌هزار و پانصد و چهارده میلیارد ریال (بدون در نظر گرفتن سپره‌های ارزی و دولتی) افزایش یافت. بانک تجارت همچنین در مدت یادشده با جذب سی و پنج‌درصد منابع ارزان‌قیمت (جاری و پس‌انداز) نسبت به کل منابع در بین بانک‌های تجاری کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت، در دوره زمانی منتهی به پایان شهریورماه سال‌جاری بانک تجارت با اختصاص سهم ۸/۳۳درصدی از کل تعهدات ضمانت‌نامه‌های صادرشده توسط بانک‌های تجاری، همچون سال‌های گذشته رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. این بانک همچنین از نظر تعهدات بابت گشایش اعتبارات اسنادی با سهمی معادل بیست و چهاردرصد در رتبه سوم بانک‌های تجاری کشور قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: بانک تجارت در راستای همگامی با سیاست‌های دولت بالغ بر یکصد و یازده هزارمیلیارد ریال از منابع خود را در قالب تسهیلات به فعالان بخش‌خصوصی در عرصه‌های مختلف اقتصاد کشور اعطا کرده است که بیش از ۱۵هزار میلیارد ریال آن در بخش کشاورزی، ۵۰هزار میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن، ۱۳هزار میلیارد ریال در بخش صنعت و ساختمان، ۳۰‌هزار میلیارد ریال در بخش بازرگانی و خدمات و ۳هزار میلیارد ریال در بخش صادرات بوده است.

بانک تجارت در شهریور ماه سال‌جاری با دارا بودن دوازده درصد از کل کارکنان بانک‌های دولتی و ۵/۱۲درصد از کل شعب بانک‌های مذکور معادل دوازده درصد از منابع و ۶/۱۰درصد تسهیلات اعطا شده از سوی بانک‌های دولتی را به خود اختصاص داده است.