حجم جوایز قرض‌الحسنه بانک اقتصاد نوین 10برابر شد

فاطمه بهادری- دومین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک اقتصاد نوین با رشد ۱۰برابری حجم جوایز برگزار می‌شود. مبلغ جوایز این دوره سه برابر و همچون مرحله اول با جوایزی همچون مسکن، خودرو، جوایز نقدی و صنایع‌دستی و سفرهای زیارتی خواهد بود. حسین درویشها، معاون بازاریابی و ارتباط مشتریان بانک اقتصاد نوین، با بیان این مطلب اظهار داشت: در مرحله اول قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک اقتصاد نوین ۷هزار و ۵۴۳جایزه به ارزش ۱۵میلیارد ریال شامل سه جایزه ۴۰میلیونی کمک‌هزینه خرید مسکن، ۴۰دستگاه خودروی زانتیا اعطا شد که حدود ۵درصد از سپرده‌گذاران حساب‌های قرض‌الحسنه را دربر گرفت.

وی افزود: دور دوم قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک اقتصاد نوین، از تاریخ ۱۵ اسفندماه سال‌ گذشته آغاز و تا تاریخ ۱۴ اسفندماه امسال ادامه می‌یابد.

سپرده‌گذاران با حداقل موجودی ۲۰هزار تومان که هر ۵هزار تومان یک امتیاز محسوب می‌شود، در این مرحله شرکت خواهند کرد.

به گفته وی، از تاریخ اول آبان‌ماه سال گذشته تا ۱۴ اسفندماه همان سال، بانک اقتصاد نوین یک‌هزار میلیارد ریال منابع قرض‌الحسنه در قالب ۱۵۰هزار حساب جذب کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی بانک اقتصاد نوین با ۱۳۶درصد رشد در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۱۶هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به ۳۹هزار میلیارد ریال رسید، گفت: نسبت منابع به تسهیلات اعطایی بانک ۸۴درصد است؛ در حالی که این نسبت در یک بانک خصوصی دیگر ۷۳درصد است.

معاون بازاریابی و ارتباط مشتریان بانک اقتصاد نوین از تصمیم کارگروه نظام بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد که براساس آن نرخ سپرده قانونی حساب‌های قرض‌الحسنه از ۱۷ به ۱۰درصد کاهش می‌یابد تا بانک‌ها در حد ۹۰درصد از منابع را تسهیلات دهند. وی منابع بانک اقتصاد نوین را هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

درویشها ادامه داد: میزان ضمانتنامه‌های بانکی بانک اقتصاد نوین با ۲۶۴درصد رشد از رقم یک‌هزار و یک‌صد میلیارد ریال در آبان‌ماه سال گذشته به ۴هزار میلیارد ریال در آبان‌ماه امسال رسید.

معاون بازاریابی و ارتباط با مشتریان بانک اقتصاد نوین با تاکید بر اینکه یکی از استراتژی‌های بانک اقتصاد نوین کاهش وابستگی به درآمد‌های عقود اسلامی است، گفت:‌ نظام بانکی کشور بیش از ۹۰درصد از درآمد‌هایش وابسته به عقود اسلامی است که بانک اقتصاد نوین قصد دارد این رقم را به ۷۰درصد تا سال آینده کاهش دهد. وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش وابستگی به درآمدهای عقود اسلامی و در صدر آنها ضمانتنامه‌ها و اسناد بانکی است که بانک این هدف را دنبال می‌کند.

به گفته وی، در ۸ ماه امسال بیش از یک‌میلیارد دلار گشایش اعتبار اسنادی توسط بانک صورت گرفته است. وی با بیان اینکه رشد منابع در بانک‌های خصوصی در شش ماه اول امسال ۳/۱۵درصد بوده است، تصریح کرد: این رشد در بانک اقتصاد نوین ۴/۴۳درصد بوده است. وی ادامه داد: تعداد سپرده‌های بانک به ۳میلیون و ۸۸۱هزار و ۷۷۳ فقره و مشتریان حقیقی بانک دو میلیون و ۸۸۲هزار و ۴۸۱ مشتری و تعداد شرکت‌های جذب شده ۱۰هزار و ۶۷۳فقره رسیده است.

به گفته وی، سهم بانک‌های خصوصی از سپرده‌های بانکی در سال گذشته ۱/۱۶درصد و در ۶ماه اول امسال ۴/۱۹درصد بوده که این رقم در بانک اقتصاد نوین به ترتیب به ۹/۲ و ۸/۳درصد در سال‌های ۸۵ و ۸۶ رسیده است. همچنین ۴۰درصد از منابع بانک اقتصاد نوین حساب‌های کوتاه‌مدت است.

وی گسترش شبکه شعب بانک اقتصاد نوین را عامل رشد سپرده‌های بانک اقتصاد نوین اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بانک اقتصاد نوین ۱۶۲شعبه دارد که با توجه به ۵۴۵شعبه بانک‌های خصوصی، ۳۰درصد متعلق به بانک اقتصاد نوین است. درویشها با تاکید بر اینکه بانک اقتصاد نوین تا مهرماه سال‌جاری، هشت مرحله فروش اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری داشته است، تصریح کرد: بخشی از رشد سپرده‌ها ناشی از فروش این اوراق بوده که رقمی بالغ بر ۸هزار و ۲۰۰میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است. وی ادامه داد: ابزار مکملی که در شعب وجود داشته ۵هزار میلیارد ریال منابع را در بانک جذب کرده است.

معاون بازاریابی و ارتباط با مشتریان بانک اقتصاد نوین، با بیان اینکه تعداد پایانه‌های فروش بانک به ۱۱۰هزار و ۲۱۸دستگاه و دستگاه‌های خودپرداز ۳۶۴دستگاه رسیده است، افزود: این بانک ۵۸۰دستگاه پایانه فروش در شعب و ۲۰۰دستگاه خودپرداز دور از شعبه نصب کرده است.

وی افزود: تعداد کارت‌های هدیه بانک اقتصاد نوین به ۶۸۳هزار و ۴۰۱کارت و کارت‌های نقدی به ۲میلیون و ۱۰۵هزار و ۷۳کارت رسیده است. به گفته درویشها بانک اقتصاد نوین برای اولین بار، بحث رتبه‌بندی مشتریان و خرید صورت وضعیت پیمانکار را اجرا کرده است که ۷۵درصد صورت وضعیت تایید شده پیمانکار را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از ضمانتنامه‌های صادر شده بانک از محل رتبه‌بندی و پیمانکاران شکل گرفت. معاون بازاریابی و ارتباط با مشتریان، تعداد تماس‌های ۲۴ساعته سلام مهر را روزانه ۳هزار تماس اعلام کرد.

وی در ادامه از بررسی ۳۰طرح جدید در بانک خبر داد که تا یک هفته آینده چهار طرح رویش، فیروزه، عقیق و صندوق امانات به اجرا درمی‌آید. به گفته وی، در طرح رویش، کودکان با افتتاح حساب ۵۰هزار تومانی و واریز مبلغ ۱۰هزار تومان به صورت ماهانه، در پایان ۵سال از مستمری ماهانه ۱۲هزار و ۵۰۰تومان و در صورت تمایل استفاده از تسهیلات تا ۷۰درصد سرمایه‌شان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در طرح فیروزه نیز بانوان با ۵۰هزار تومان افتتاح حساب و واریز ۵۰هزار تومان ماهانه و سپرده‌گذاری ۳۰میلیون ریال در مجموع، از مستمری ۶۲هزار تومان از پایان سال پنجم بهره‌مند می‌شوند.

وی طرح عقیق را با افتتاح یکصدهزار تومان و واریز ماهانه یکصدهزار تومان یا کمتر و مستمری ۱۲۵هزار تومان ماهانه از پایان سال پنجم اعلام کرد.

درویشها با تاکید بر اینکه صندوق امانات بانک با قابلیت ایمنی بالا در حال حاضر در شعبه فردوسی بانک راه‌اندازی شده است، گفت: بزرگ‌ترین صندوق امانات این بانک با ۲میلیون تومان اجاره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.