سی‌و هفتمین شعبه بانک سرمایه در ساختمان مرکزی شهرداری تهران گشایش یافت

لیلا اکبرپور

تقدیر سازمان بازرسی کل کشور از شهرداری تهران

سازمان بازرسی کل کشور در زمینه تعریف و ایجاد منابع پایدار درآمدی از شهرداری تهران تقدیر کرد.

بازرسی کل کشور از دکتر پورزرندی معاون مالی و اداری و سیدمناف هاشمی مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد به دلیل خدمات شایسته‌ای که در منابع پایدار درآمدی شهر تهران در سال ۸۵ صورت گرفته قدردانی کرده است. براساس همین گزارش بیش از ۸۰درصد از درآمد شهرداری تهران مربوط به بخش ساخت‌وساز شهری است که با ایجاد درآمدهای پایدار انتظار می‌رود وابستگی منابع مالی شهرداری به ساخت‌وساز کاهش یابد. سی و هفتمین شعبه بانک سرمایه با حضور معاون مالی اداری و مدیرکل درآمدهای شهرداری تهران، مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و تعاونی اعتباری شهر و مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این بانک روز گذشته در ساختمان مرکزی شهرداری تهران افتتاح شد.

دکتر حسینی هاشمی، مدیرعامل بانک سرمایه در این مراسم گفت:‌ بانک سرمایه در نقطه پرشتاب حرکت قرار دارد.

او با یادآوری اینکه بانک سرمایه تمام مراحل اولیه آغاز بانکداری از جمله اخذ مجوزهای موردنیاز عملیات ارزی و ریالی، آموزش کارکنان، افتتاح شعبه در پایتخت و سایر استان‌ها و اتصال به شبکه شتاب و... را پشت‌سر گذاشته است، ادامه داد: بعد از این با افتتاح یک شعبه ظرف یک هفته روند جذب سپرده و اعطای تسهیلات سرعت بیشتری خواهد گرفت.

حسینی‌هاشمی خاطرنشان کرد: بانک سرمایه‌، دارای سهامداران خوشنام و پرتلاش همچون صندوق ذخیره فرهنگیان و صندوق پس‌انداز بازنشستگی شهرداری تهران که متعلق به دو گروه از شهروندان زحمتکش است، می‌باشد که مایه افتخار من و کارکنان بانک سرمایه است که برای آنها خدمت کنیم.

او با اشاره به اینکه اکنون تمام عملیات بانکی در بانک سرمایه به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: به زودی کارت هوشمند بانک سرمایه که توسط شرکت تجارت الکترونیک سرمایه با مشارکت یک شرکت نرم‌افزاری اروپایی به ثبت رسیده است در بازار عرضه می‌شود که به اکثریت نیازهای مشتری پاسخ می‌دهد و با قراردادن این کارت پرقابلیت در اختیار سهامداران بزرگ و مشتریان، اقدام موثری در جهت سرویس‌دهی بهتر انجام خواهد شد.

حسینی‌هاشمی با بیان اینکه دولت می‌تواند با خصوصی‌سازی از تمام امکانات موجود در جهت رشد و توسعه اقتصادی بهره‌مند شود و خود همچنان در مقام ناظر باقی بماند، گفت: بانک‌های خصوصی باید اصول و استاندارد‌های بانکداری را رعایت کنند چرا که ۴ گروه از اجتماع درگیر سرنوشت بانک‌ها هستند.

مدیرعامل بانک سرمایه گفت:‌ سپرده‌گذاران اولین گروهی هستند که سپرده‌های خود را در بانک‌ها به امانت می‌گذارند و این بانک باید محل امنی برای سپرده‌های آنان باشد.

حسینی‌هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه سپرده‌گذاران بانک‌های ایرانی هر زمان اراده کنند، بانک باید سپرده آنها را در اختیارشان قرار دهد، بانک‌ها باید ذخایری را برای این بخش در نظر بگیرند تا سرعت نقدشوندگی سپرده‌های مردمی بالا باشد.

او گفت: سهامداران نیز گروه دیگری هستند که سرنوشت بانک برآنها تاثیرگذار است و سود سهام آنان حداقل باید بیش از رقم نرخ تورم باشد و طی سال‌ها از ارزش افزوده برخوردار باشد.

حسینی‌هاشمی در خصوص گروه سوم نیز متذکر شد: افرادی که از خدمات و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند نیز خواستار سرویس‌دهی مطلوب و پرسرعت هستند تا در انجام امورخود دچار مشکل نشوند. مدیرعامل بانک سرمایه با یادآوری مشکل برخی از صندوق‌های قرض‌الحسنه گفت: گروه چهارم، دولت است که در صورت بروز مشکل در شبکه بانکی در حفظ حقوق سپرده‌گذاران احساس مسوولیت می‌کند و برای رفع آن وارد عمل شده و مشکلات را حل می‌کند.

به گفته حسینی‌هاشمی، بانک سرمایه تا پایان امسال دارای ۹۲شعبه خواهد بود که در اعطای تسهیلات فرآیند رتبه‌بندی مشتریان برای کاهش ریسک نقدینگی به درستی اجرا می‌شود تا در آینده، بانکی محکم و در عین حال مفید برای کشور باشد.

مدیرعامل بانک سرمایه گفت: اعضای هیات‌مدیره مدیران و کارکنان بانک سرمایه جزو افراد با تجربه و حرفه‌ای‌های بازار پولی هستند و هیچ اشکالی در این بانک قابل قبول نیست.

حسینی هاشمی با اشاره به این که هیچ‌کس از دشمنی و مقابله سود نمی‌برد، خاطر نشان کرد: با درآمد سرشار ایران از فروش نفت همگی مسوولیم با استفاده از جوهره مدیریت این منابع را افزایش دهیم و در راه آبادانی کشور استفاده کنیم.

مدیرعامل بانک سرمایه با بیان این که حجم سپرده‌های بانکی کشور به ۱۴۰هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۱۵درصد از این مبلغ در دست بانک‌های خصوصی است که با خصوصی شدن ۴ بانک دولتی بر این سهم افزوده خواهد شد.

حسینی هاشمی با اشاره به این که نبود نرم‌افزاری جامع و بومی که قابلیت انجام تمام فعالیت‌های بانکی را داشته باشد، مشکل اصلی بانک‌های خصوصی بود، گفت: از آنجا که بخش اعطای تسهیلات سیستم بانکی ایران براساس بانکداری بدون ربا بود، یافتن نرم‌افزاری جامع که براساس بانکداری بدون ربا نوشته شده باشد، مشکل بود.

او ادامه داد: اکنون بانک‌های خصوصی کشورمان این مرحله را پشت سر گذاشتند و بانک سرمایه با افتتاح شعب و انگیزه بالای کارکنان پرتلاش در نقطه شتاب حرکت قرار دارد. حسینی هاشمی با تاکید بر این که بانک سرمایه آماده سرویس‌دهی به شهرداری تهران و اعطای تسهیلات به آنان می‌باشد. از دکتر پورزرندی معاون مالی اداری شهردار تهران برای همکاری در افتتاح سی و هفتمین شعبه بانک سرمایه در ساختمان مرکزی شهرداری تهران قدردانی کرد.